Moving time  4 hours 28 minutes

Recorded October 2019

2.4
4.7

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Bonica sortida per un entorn molt i molt maco. Fins arribar al Port de Ratera la ruta va seguint el GR-211-4 pel que es un recorregut molt ben marcat i fàcil de seguir. No es un tram complicat que va pujant de manera més aviat suau ( uns 700 metres en 7 km.). Des del Port de Ratera es puja cap al cim amb una forta pendent i seguint les fites que es puguin anar veient. No es complicat tampoc però la pendent es forta. Des del cim les vistes son precioses sobre els incomptables llacs i cims imponents de la zona.
La tornada la vam fer desfent el trajecte de pujada.

Per arribar al punt d’inici vam agafar una pista un cop passat Baqueira que surt a mà dreta de la carretera que porta al Port de la Bonaigua. Aquesta pista ens baixa cap a la Vall de Ruda.Son uns quants km. ( la veritat es que no els he control-lat però penso que al voltant de 6) que hem s’arriba a un punt a on hi ha un petit aparcament. La pista es estreta però no està en mal estat, pel que penso que la pot fer qualsevol vehicle.
Information

La tardor ja es comença a notar en el punt en que vam començar a caminar

El camí en aquesta zona

Aspecte de la zona

Information

Panoràmiques i camí en aquesta zona

Refuge

Vistes des del Refugi de Saboredo

Lake

Lac de Miei i camí en aquesta zona

Information

En primer terme l’Agulla de Saboredo que ens acompanyarà quasi en tot el camí

Lake

Lac Naut i vistes se la zona de l’Agulla de Saboredo

Vista dels llacs que hi ha en aquesta zona

Lake

Camí i els llacs que anem deixant darrera nostre

Llacs

Tuc de Ratera

Mountain pass

Vistes des del Port de Ratera

Jo diria que l’estany que es veu a la primera foto es la de L’Estany del Port de Ratera. Aqui el GR continua cap a Amitges. Nosaltres girarem a la dreta per començara remuntar una forta pendent que ens portarà cap al cim del Tuc de Ratera
Information

Vistes mentre anem pujant cap al cim

Els estanys de Saboredo en la primera fotografia, el que crec que es l’Estany del Port de Ratera a la segona i el tipus de camí que anem seguint ara. ( Ja no es el Gr)
Mountain pass

Estem en el punt que separa el cim de la dreta del de l’esquerra

Des d’aquí ja rs poden veure alguns dels estanys del circ de Colomèrs. La segona fotografia mostra el que queda per arribar a aquest fàcil cim

Fent els últims metres

Vistes des del cim (4) i de l’inici de la baixada cap al Port de Ratera (2)

Lac de Naut

Racó molt bonic

En algún punt d’aquesta zona deixàvem el traçat del GR per agafar corriolets laterals

Hi ha llocs en que aquests corriolets, sempre fitats, permeten escurçar el camí evitant alguna “z”, mentre que en altres eviten zones de pedra
Waterfall

Petit i sorollós salt d’aigua

Camí pel que anem ara

Waterfall

Un altre petit salt d’aigua