Uploaded December 25, 2017

Recorded September 2017

1.5
2.9

near Pla de l'Ermita, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
La ruta està gravada amb un GPS Garmin i corregida amb el Base Camp.
Com la majoria d'usuaris de Wikiloc fem servir GPS, crec que no es necessari una descripció detallada del recorregut, només algunes indicacions puntual.
---
APROXIMACIÓ: A la Vall de Boï, agafem la carretera que va Boí, Taüll i el Pla de l'Ermita.
Just a l'arribar al Pla de l'Ermita hi ha un aparcament.
DIFICULTAT: Moderada. Ruta que no té cap dificultat especial, només a alguns trams el camí es perd i cal estar atents al Track. Hi ha un tram de pujada de zona herbada que es fa una mica pesat per que no hi ha camí, però no te dificultat.
A la baixada costa una mica de seguir el camí i el tram final abans d'arribar al Pla de l'Ermita, el camí es perd del tot i cal buscar el millor lloc per passar.
----
RUTA : Ruta per fer el Tuc de la Comamarja, cim inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC.
Cim i ruta poc coneguts però molt interessants tant pel recorregut com per les vistes en totes direccions, de la Vall de Boí i dels cims del voltant.
L' únic problema és que el camí en mols trams està perdut.
Sortim de l'aparcament i seguim un tram de carretera fins a arribar a una granja. Pugem pel costat del torrent i de seguida trobem un corriol molt fresat que seguirem fins al coll del Pui-Redó.
Passat el coll anem girant a dreta direcció est i anem pujant fins que deixem el corriol que sembla més evident i seguim per un prat amb l'herba molt alt i sense camí, pujant direcció cap a la carena.
Es un tram una mica pesat, en que cal estar atents al Track.
Un cop a la carena el camí s'intueix una mica i anem seguint fins a arribar al tram final de pujada que ens porta al cim.
---
A la baixada també costa una mica de seguir el camí. Sobretot al principi. Hem d'anar seguint per la carena buscant el millor lloc.
A la part final de la baixada el camí es perd del tot i està molt embrossat. Hem d'anar buscant el millor lloc per passar.
-----
Viquipèdia.
El Tuc de la Comamarja és una muntanya que es troba en el terme municipal de la Vall de Boí, a la comarca de l’Alta Ribagorça, i dins de la zona perifèrica del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.

El seu nom prové del llatí: «Probablement de cumba erematica, coma erma, doncs és la més alta i erma de totes».

El pic, de 2.562,1[1] metres, punt d'unió entre la Serra de Llats a ponent i la Serra de Casesnoves a llevant, s'alça en la carena que separa les valls de Sant Nicolau al nord i de Sant Martí al sud. Està situat entre la Roca Blanca a ponent i el Cap de les Cometes a llevant.

carena

1800 m

Parking

Aparcament.

Tuc de la Comamarja

• Photo of annaquin

annaquin Aug 10, 2019

Ruta interessant pel paisatge i l’entorn, tot i que es fa una mica pesada (sobretot la baixada), perquè una gran part de la ruta és camp a través.

• Photo of miquelseu

miquelseu Aug 12, 2019

Gràcies per la valoració annaquin. Efectivament, com és un cim poc transitat i no hi ha camí marcat la baixada es una mica pesada sobretot el tram final, doncs com no passem tots pel mateix lloc, no s'arriba mai a marcar el corriol.