November 28, 2012

November 2012

near Kovizla (Serbia)

Od sela Blaževa do parkinga Boranci ima oko 2 km malo ispod sela se silaui sa asfaltnog puta na makadam. Sa pakinga kod baze Boranci počinje trek. Putem se nastavi pešice do raskrsnice. Trek ide desno, putem pored reke, i kod prvih kuća na toj strani (oko 300 metara) se ulazi levo na put uz Gravački potok. Put pored reke i nekad preko nje se prati oko 2 km. Posle 2 km se prelazi reka na desnu stranu, kako bi se išlo putem do prevoja kod Suve česme (nema nikakve česme!). Sa prevoja se može nastaviti pravo dole prema Štavi i Lukovskoj banji, ali put ka Treski vodi levo, ka severoistoku, grebenom prema vrhu Velika Skoronja koji se odatle jasno vidi i skriva pogledu Tresku. Pre uspona na Veliku Skoronju mora se popeti Mala, koja je na 5 minuta uspona od prevoja. Za Tresku se V.Skoronja ne mora popeti, već se može obići putem sa desne strane. Ko želi da je popne, uspon je oštar sa 50-kam metar šiblja., silazak je najbolji istim putem.
Od Skoronje do Treske vodi grebenski put.. nema greške, prelazi se za 5 minuta, i prilazi Treski sa jugozapada, strmom livadom, prema šumi na zapadnoj strani grebena Treske, 20ak metara ispod stena, u šumi je skrivena staza koja vodi pored stena do prevoja izmedju severnog i južnog vrha Treske. Najviši vrh je na severozapadu 5-10 minuta od prevoja. Sam vrh je lep, stenovit i strm pa treba biti oprezan. Povratak je istim putem do grebena prema Skoronji, dakle ispod livade na jugozapadnoj strani. Odatle se može na sever (napuštajući greben) što je prečica, ili grebenom do podnožja Skoronje, gde treba skrenuti desno. Tu je, ako idete 100 metara pravo nizbrdo, izvor sa nekim slabim mlazom (ne znam da li funkcioniše leti), nalazi se u šumi nekoliko metara ispod puta na koji nailazite. Put na koji se nailazite ide paralelno uz greben izmedju Treske i V. Skoronje. Kad sidjete na njega desno prema severu će vas odvesti nazad do parkinga Boranci. Na tom putu nalazi se još jedan dobar izvor vode. Pravo iznad njega je još jedna prečica. Najsigurnije je ipak ići putem. NEMA MARKACIJA. Duzina 15 km, uspon 800 m. Puno pozdrava, PK Jastrebac.
Intersection

raskrsnica

Boranci parking

River

Gravački potok

Intersection

Desno preko potoka i uzbrodo

Prevoj Suva česma

izvor

Izvor

by soleks

14.37 km | 8.93 miles | Round trip
Activity, suitable for: hiking

Brus, Rasinski Okrug, Centralna Srbija

View track at GPSies.com

Od sela Blaževa do parkinga Boranci ima oko 2 km. odatle se nastavi putem pešice do raskrsnice. Trek ide desno, putem pored reke, i kod prvih kuća na toj strani (oko 300 metara) se ulazi levo na... more

Altitude range 599 m (Altitude from: 803 m to 1402 m)
Total climb: 665 m, Total descent: 677 m

Altitude range 1965 ft (Altitude from: 2634 ft to 4599 ft)