Moving time  3 hours 8 minutes

Recorded August 2019

1.0
1.9

near Tregurà de Dalt, Catalunya (España)

Avui tocava fer el Balandrau, un dels coneguts pics del Pirineu.
Hem pujat en cotxe per pista asfaltada fins a Tregurà de Dalt i allà hem seguit per una pista que durant aproximadament 1 km també és asfaltada, però que a partir d'allà deixa de ser-ho.
La pista sense asfaltar és força pedregosa, en tot terreny cap problema, però amb cotxe normal cal anar a poc a poc.
La majoria de gent que va al Balandrau o al refugi de Coma de Vaca deixa el cotxe al Collet de la Gralla i allà comença a caminar pel camí de Núria. Nosaltres vam fer un total de 8 km per la pista sense asfaltar, que porta el nom de Camí de Fontlletera, i vam aparcar en un revolt molt tancat de la pista, just per a on baixa la Ribera de Fontlletera i passa per sota de la pista.
La primera part de la caminada és anar seguint el curs de la Ribera de Fontlletera, muntanya amunt. Tot i ser el mes d'Agost baixava encara aigua per anar-nos refrescant si feia falta i té racons molt bonics.
Més amunt vam deixar de seguir el torrent per creuar un prat i enllaçar amb el camí de Núria.
Pocs minuts més tard érem ja al Coll dels Tres Pics, amb vistes esplèndides de tota la Serra del Catllar, Bastiments al fons, Pic de l'Infern, l'Olla de Núria, el Puigmal i més avall al fons de la vall el refugi Coma de Vaca i El Freser.
Nosaltres anem cap a l'esquerra i aprofitem per fer el Tres Pics, de 2.529m. ja que hi som. Aquest cim té una privilegiada vista del Balandrau.
Ja només ens falta l'última pujada per fer el cim del Balandrau de 2.585m.
Des del cim tenim una espectacular vista de tots el cims que l'envolten, veiem també una part del Camí dels Enginyers, que esperem fer-lo algun dia, la carretera de Fontalba que puja des de Queralbs fins a la Collada del mateix nom... en fi, un plaer pels sentits.
Per baixar tirem pel dret prats avall quasi el línia recta fins a trobar la pista a on hem aparcat. No hi ha cap camí marcat, però només cal anar baixant entre cavalls i vaques que pasturen plàcidament.
Parking

Inici

River

Anem seguint la Ribera de Fontlletera

Prat

Cavalls

Enllaç amb el camí de Núria

Mountain pass

Coll dels Tres Pics

El Tres Pics 2.529m.

Balandrau 2.585m.

Puigmal, Olla de Núria, Bastiments...

Baixada

Camí de Núria i lloc aparcament.