Uploaded July 26, 2019

Recorded July 2019

2.8
5.5

near Tregurà de Baix, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Veïnat de baix de Tregurà.

Anirem per la pista forestal que marxa per la Vall del Meianell en direcció a Ponent. Al començament de la pista tenim una cruïlla de pistes amb un pal indicatiu de Serra de Meianell, que ens senyala la pista que marxa tot baixant i que és per on tornarem.
Anirem per la que marxa força planejant, tot passant pel costat de les cases del Roda i la de Can Petet. Una mica més endavant trobem una cruïlla; deixarem la pista i anirem per el camí de carretes que marxa tot pujant fins a trobar una pista principal.
Aquí anirem per la pista en direcció a Ponent fins arribar a la Cabanya de l'Esteve on per la cara sud-oest marxa un camí que ens baixa a trobar el Rec de Meianell. El creaurem i seguirem la vella pista herbada fins el seu final, on coincideixen la Ribera de Pontiro i el Rec de Meianell .
A partir d'aquí i fins trobar el camí que va de la Jaça verda al Rec de Meianell, NO HI HA CAMÍ I TENIM UN PARELL DE PUJADES MOLT DRETES.
Deixarem la pista i enfilarem recta amunt (direcció sud) pel mig del Rost herbat de la Moixera, intentant pujar pel millor lloc, fins arribar a dalt on trobem uns pals d'estaques velles clavades. Les seguirem en direcció a Ponent, ens portaran al Pla de Bau Meians.
Pujarem tot el Pla de Bau Meians en direcció sud, fins trobar el camí que ve de la Jaça Verda i va a trobar el Rec de Meianell. És un camí fressat i net que seguirem fins el Rec. En aquest punt tornem a tenir un PETIT TROS SENSE CAMÍ.
Deixarem el camí uns metres abans del Rec per pujar per la devesa herbada, buscant el millor lloc per no passar per dintre de la mollera. Un tros més amunt la pujada ja es fa més suau i és de bon caminar per arribar a la pista de Tregurà a Pardines.
La creaurem i pujarem en direcció al sud-oest, per anar a trobar una vella pista, que ja veiem a sobre nostre i que seguirem en direcció nord fins el Coll. Aquí pujarem pel caire de la Muntanya (direcció sud) per arribar al cim del Puig Cerverís.
La baixada, la farem tot seguint el filat que baixa per el caire de la muntanya, fins arribar a la Collada de Pardines on ens retrobem amb la pista. La seguirem fins trobar una cruïlla de pistes on continuem per una vella pista (direcció sud-est) tot passant per la Collada de Meianell. A partir d'aquí el camí està senyalitzat amb pintura groga fins a Tregurà, menys la pujada i baixada al Puig de Mont-roig.
Més endavant en la zona coneguda com els Rasos, tornem a trobar una cruïlla de pistes. Aquí deixem la pista que marxa en direcció a Llevant i anirem pel rastre que puja pel caire del Puig de Mont-roig fins arribar a dalt.
La baixada, la farem en direcció al nord-est per anar a retrobar-nos amb la pista que hem deixant abans. La seguirem sempre tot creuant el Pla de la Bassa per baixar a trobar el Pla dels Orris (pal indicatiu). Aquí anirem per la pista que marxa al nord-oest fins trobar una cruïlla de pistes, on agafarem la que marxa tot pujant fins poc després d'un revolt, on seguirem un camí (pal indicatiu) fressat i net, que tot passant per la Font dels Ocells ens baixarà al nostre punt de sortida.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Puigmal.