Uploaded November 9, 2016

Recorded November 2016

2.3
4.6

near Palau-saverdera, Catalunya (España)

Aquesta ruta no es en sentit estricte una caminada per la costa, que pugui comparar-se amb les que he anat fent dins ara i que he inclós dintre del capítol anomenat "Travessa de la Costa Brava". L'objectiu de la Travessa es el de seguir la línea de costa pels punts més propers a l'aigua i aquesta ruta no segueix aquest model. En aquest cas hem sortit d'una població interior com ho es Palau Saverdera per caminar en direcció al Castell de Saverdera primer i al Monestir de Sant Pere de Rodes després. L'aproximació cap a Port de la Selva, punt en que va acabar l'excurisó, es va fer per la Vall de Santa Creu. El contacte amb els camins de ronda de la zona i amb la línea costera només es va fer en els últims 2-3 km. de la caminada. Tot i això he inclós la ruta entre les que configuren la "Travessa se la Costa Brava" perquê crec que Sant Pere de Roda en forma una part inseparable, si ha d'anar tant per la magnitud de les edificacions com per les vistes d'aquesta part de la Costa Brava que es tenen des del mateix Monestir com des del Castell de Saverdera.
Malgrat el desnivell la ruta no es complicada de fer. L'he classificat de moderada pel desnivell peró penso que realment es troba en el límit entre el moderat i el fàcil. Els punts de pas que cal remarcar, a més dels que ja he esmentat son els següents:
Sant Onofre. Esglèsia sense cap tret remarcable però situada en un indret molt bonic i amb una vista excelent de la plana que hi ha a la Badia de Roses.
Mas Ventós. Hi ha un magnífic mirador de la Badia de Roses i de tota aquella zona.
Santa Helena. Tot i que o ens hi hem acostat del tot si que hem pogut veure la seva bonica estampa i les vistes de la costa qe va des de Port de la Selva fins més enllà de Llançá.
Punt geodèsic de Sant Salvador de Saverdera. Vistes de 360o i una mica d'adrenalina ja que hi ha algún punt en que cal ajudar-se de les mana per peogressar.
La Vall de Santa Creu. Un petit i bonic nucli de població
Camí de Ronda. Imatges molt boniques de Port de la Selva mentre es va caminant per aquest tram de camí de Ronda, que està en perfectes condicions per caminar-hi.
Els punts més delicats de la caminada son els que van des de Palau Saverdera fins a Sant Onofre, pel desnivell i pel tipus de camí i els que porten al Castell de Saverdera i al punt geodèsic de Sant Salvador de Saverdera. Pel tipus de terreny pel que es passa, especialment en els punts que acabo d'esmentar, es recomanable portar calçat de muntanya

Vista de Sant Onofre

Estat del camí de pujada en direcció a Sant Onofre

Estat del camí que ens portarà cap a Sant Onofre

Es pot veure el Castell de Saverdera al fons de l'imatge

Ermita de Sant Onofre

Encimbellada en un dels vessants de la serra de Verdera

Arribant a Sant Onofre i vistes des d'aquesta ermita

Ermita de Sant Onofre

Sembla que està documentada des de l'any 1362 . Té una sola nau

Cap al Mas Ventós

Vistes del camí i de la Badia de Roses mentre anem al Mas Ventós. En aquesta zona es camina per una pista en molt bon estat
Building of interest

Mas Ventós

Antiga masia que sembla que es anterior al segle XVIII. Les vistes des del seu mirador son precioses

Gir cap a l'esquerra

En aquest punt deixem la pista per agafar un estret corriol que porta cap a un menhir i cap a l'esglèsia de Santa Helena.

Vistes de Santa Helena, de la costa i del Menhir de Santa Helena

Vistes del Castell de Saverdera, de Sant Pere de Rodes i de la costa

Ala quarta fotografia es pot entreveure el corriol que porta cap al Castell de Saverdera
Castle

Castell de Saverdera

Està situat en el punt més alt de la Serra de Rodes. Es una edificació que va tindre dues etapes constructives. La primera va anar des del segle IX fins al XIII i la segona que va començar a finals del segle XIII ( estret de Wikipèdia)

Punt geodèsic de Sant Esteve Saverdera

Les vistes son espectaculars des d'aquest punt agafen 360 o. El sender per arribar no sempre es clar i en algún punt cap fer servir les mans per progressar, tot i que no hi ha punts especialment perillosos.

Vista d'un dels punts del camí que va des del punt geodèsic fins al Castell de Saverdera.

Aquest es un dels punts en que cal ajudar-se deles mans per progressar.

Vista del Monestir de Sant Pere de Rodes

Vista des del corriol que baixa del Castell cap al Monestir
Information

Un dels punts en que no es recomanable portar vambes

Vista de Sant Pere de Rodes

Cami de baixada cap al Vall de Santa Creu

Vista del nucli de la Vall de Santa Creu

Cami un cop passat Vall de Santa Creu

Entrant al Camí de Ronda

Camí en un perfecte estat de conservació