Uploaded March 14, 2018

Recorded March 2018

1.5
2.9

near Balsareny, Catalunya (España)

Avui hem fet el primer tram de la Séquia que va des de la Resclosa dels Manresans en el riu Llobregat Km 0 en Balsareny fins a Sallent
Hem anat amb cotxe fins a Sallent on l'hem deixat en la cruïlla del carrer de la Font i el del Pont, hem agafat el autobus de l'Empresa Alsina Graells que ens ha portat a Balsareny per començar la Ruta en la parada del Bus i anar a buscar el KM 0 de la Séquia on hi ha una Resclosa que facilita l'aigua a la Séquia que va fins a Manresa passant per Sallent i Santpedor.
La séquia és un canal construït al segle XIV (entre 1339 i el 1383) per portar l'aigua del riu Llobregat en Balsareny fins a Manresa, en un moment de forta sequera, amb l'objectiu de crear una àmplia extensió d'horta.
Té un recorregut de 26 Km i un desnivell de 10 metres, insòlit tenint en compte els mitjans rudimentaris de l'època, es van haver de construir mines i una trentena d'aqüeductes per salvar els desnivells.
L'aigua de la séquia desemboca al llac de l'Agulla. Un estany artificial que va entrar en funcionament l'any 1974. La seva funció principal és garantir l'abastament d'aigua a la ciutat de Manresa i altres poblacions de l'entorn.