Uploaded November 25, 2014

Recorded November 2014

2.7
5.3

near Arànser, Catalunya (España)

La Tossa Plana de Lles es la segona muntanya més alta de la Cerdanya, només superada pel Carlit i una de les 4 que superen els 2900m d'alçada, el seu ascens per la cara Sud es assequible per a qualsevol muntanyenc, però carenar fins a la Muga ja es més físic per la llargada i el desnivell que s'acaba acumulant.
Iniciem la ruta a l'estació d'esqui de fons de Lles,al costat del Refugi de Cap del Rec.
Aném pel GR-11.10 en direcció Nord-Oest fins al Refugi lliure del Pradell, ens endinsem al bosc cap al Nord fins trobar el pla de les Someres i enfilem tot el llom de la Tossa fins al cim. Ara continuem la carena per la dreta direcció Nord, baixém al coll de la Portelleta i pujem al Vallcivera, trenquem cap a l'Est i fem cap a la Mugueta i coll de la Muga, per fer l'ascens a la Muga podém deixar les motxilles al coll, fém cim i tornem al coll, baixém cap a l'estany de la Muga sota nostre, travessem el riu i poc després enllaçém amb una pista de raquetes nº26, la seguim, podém seguir-la fins a l'estació, però per escurçar una mica nosaltres em hanat a buscar la cabana dels caçadors, baixém pel barranc (clot del Sasa) i fém cap a l'estació d'esqui