Moving time  2 hours 32 minutes

Recorded February 2020

1.4
2.8

near Sous, Catalunya (España)

Ruta que en principi es plantejava com a fàcil en base a la informació de algunes de les que havíem pogut consultar i que a la practica i com a conseqüència de les fotes tempestes de fa unes tres setmanes, teníem forces dificultats per avançar d'agut a la gran quantitat de restes vegetals que en algun cas impedia el pas i que tapava la base rocosa on trepitjar amb seguretat, cosa que baixat de les tarteres, cal tenir-ho amb consideració.

La nostra ruta ha tingut sobre tot dificultat per poder seguir un camí una mica marcat.

En segon lloc, al arribar a la Tossa d'Espinau, va començar a baixar una negra i espesa boira que afortunadament es va esvair al cap de poca estona, però donada la velocitat amb que va baixar i lo espesa que ens va semblar, varem optar per tornar al punt d'origen i seguir per baix cap a la font del Bac i el Roure dels Capellans.

Aquesta ruta ha estat basada en bon principi amb la publicada pel usuari "fenix," denominada Coll d'Espinau-Baumes Tossa -Tossa d'Espinau - Pla del Vi - Roure dels Capellans - Lliurona - Coll d'Espinau, de data 6 de maig 2019, a qui aprofito per donar-li les gracies per la seva informació.
Per accedir al punt de sortida s'ha de prendre la pista que porta des de Beuda a Lliurona i a la altura del Mas Espinau, aparquem el vehicle i sortir direcció est, per un camí sense marcar i seguint unes fites de pedra, una mica de mal seguir que ens portaran fins una balconada o mirador des de on ja gaudim de una vista preciosa,
Nosaltres en lloc de seguir el camí cap les Baumes ens hem anat enfilat amunt fins arribar al cim de la Tossa d'Espinau, on una espesa boira esta amenaçant amb baixar i deixar-nos sense visibilitat.
D'Altre banca, les vistes que podríem tenir des d'aquí, han quedat totes difuminades per la boira abans esmentada.
Optem per baixar per anar a buscar les baumes i mes tard el camí que ens portarà cap a Lliurona, el Pla del Vi, la font del Bac i el Roure dels Capellans.
En principi, la tartera que trobem abans d'arribar a la primera bauma, la anem fen amb compta, amb una mica de dificultat pels estralls dels aiguats però, finalment, molt abans de lo esperat arribem a la primera.
La espectacularitat de las baumas es digna del esforç i fa que valgui la pena de anar-hi.
Un cop vistes, seguim baixant pel mateix camí d'anada fins arribar al lloc on tenim el cotxe.
Seguim el camí ben marcat fins arribar al pla del vi on, girarem cap a la dreta per anar pel camí de Sant Martí Seserras i tot seguit pel antic camí de la Mare de Deu del Mont, on trobarem primer la font del Bac i tot seguit el Roure dels Capellans, el Roure de mes vol de canó de Catalunya.
Deixem el arbre i seguim pujant cap el Coll dels Canals de Caritg, però degut a un grup d'arbres caiguts que tapan el camí, decidim donar mitja volta i anar a veure el Pla del Vi, on un grup d'aines ens esta observant des de lluny.
Quin Goig que fan.
Aquí acabem la ruta i per tornar , ho provarem pel camí mes ben conservat que diu que ens portarà cap a Sant Martí Seserras i a tocar la N-260 Figueres - Olot.
Una mica llarg però de bon fer.

Balconada camí de la Tossa d'Espinau

Tossa d'Espinau

Baumas de Tossa

Cave

Mountain pass

Anem seguint el cami de les Baumes

Les Baumes mes grans

Les Baumes de Tossa

Information

Agafem el camí de baixada

Tree

Trobem uns roures i alzines espectaculars

Mountain pass

Anem baixant

Tree

Un roure inmens a tocar el camí