Moving time  3 hours

Recorded March 2019

2.1
4.3

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

Torroella de Montgrí - l'Estartit.

Pujada al Castell de Montgrí, des de Torroella de Montgrí , seguim per Montplà,Torre Vella, Torre Ponça, Cala Pedrosa,Cova d'en Companys,Càmping l'Estartit, L'estartit.

Ruta complerta, de durada d'un mati, per gaudir del Parc Natural del Montgrí i de les Illes Medes.
Temps en moviment unes 4 hores

Allargada del recorregut en torn als catorze quilometres segons el navegador Garmin.

Pujada acumulada en torn a 552 metres.
Hora de sortida planificada pel amic Jaume Masó, pels voltants de les nou del matí, al aparcament de Torroella, al peu del Montgrí.

A final, la sortida s'ha retrasat fins les nou i mitja i pot ser això ha condicionat l'itinerari per falta de temps.

Així, hem començat a pujar, primer a la Creu i una mica més amunt al Castell.

No és una pujada molt important, tres-cents vint metres.
Un cop a dalt la panoràmica es espectacular.

Podem veure des de el Canigó, tot l'Alt Empordà, Roses, Empuriabrava, Sant Pere Pescador. L'escala, Montgo, l Estartit, Pals, Serralada de Begur, les Cadiretes, els Àngels... Tot plegat un espectacle.

Aprofitem per esmorzar dalt, a la torre nord-oest del Castell.

El nostre amic Rafel, ens ha obsequiat amb un esmorzar de forquilla, amb una amanida complerta, més botifarra d'Olot, graixons , i asta el vi a portat .

Cal agrair-li aquest detalls que te sovint cap el altres companys.

Ben esmorzat, tornem al camí, cap el proper Montplà. de 311 metres.

Uns, decidim baixar pel camí més ben marcat, de bon fer, que surt per l' est del castell.

D'altres proven de baixar per la vesant nord del castell, força més abrupta.

Al final, la baixada per aquest últim corriol ha sigut més lenta del esperat i ha obligat al primer grup, a esperar a que aquests, arribessin per no desagruparse.

Seguim pel coll dels Garrigars, direcció est.

Arribem al cim del Montplà, una placa recorda a un excursionista de la zona ja desaparegut.

Ara, enllacem el GR92 i anem cap a l'est, a tocar l' urbanització de la Torre Vella.

Aquí, ens desviem del GR i prenem un camí la dreta, la Ruta del Vent.

Trobem a prop de L Torre Morata, un bassal d'aigua agrícola, restes d'un bunker.

Ens desviem cap al nord, a recuperar el GR92, a l'altura del Puig Torró, de 172 metres, i aquí Prenem un desviament cap a les Cales.

Poc després, tenim de triar d'anar cap a l'esquerra a Cala Farriol, o a la dreta a Cala Pedrosa.
Donat que sembla que anem justos de temps, decidim anar cap a la Pedrosa i deixar la Farriol per un altre dia.

Així, anem baixant per un camí molt pedregós, amb no molta pendent, però una mica incòmode pel ferm.

Una mica més avall, podem admirar la Roca Foradada al nord de la nostre posició, amb Roses i cap Norfeu mes al fons.

Seguim baixant i arribem a l'esplèndida cala Pedrosa. Petita, però de bellesa singular, amb unes aigües somes i tant netes, que donen ganes de banyar-se.

Un cop reagrupats els onze companys, enfilem per la riera que segueix a l'oest de la cala direcció l'Estartit.

Anem pujant sense gaires problemes.

Passem la cova d'en Companys fins arribar a un creuament que per l'esquerra ens portaria a l 'Estartit per cala Calella, o a la dreta, que ens porta al mateix nucli, però més directament.

Agafem aquesta segona opció. El temps apremia i tenim taula reservada al restaurant "el Triton", a Gualta, i no volem arribar-hi tard.

Així, amb mitja horeta ja soms a L'Estartit, a temps d'agafar els cotxes i arribar a l'hora pactada al Triton.

Per cert, molt bon dinar i a preu raonable.

Una jornada ben disfrutada que ens deixa amb ganes de tornar-hi ben aviat.

Antigues construccions

Ruins

Antigues construccións

abundant aquests tipus de construccións

La Creu

En Josep ben distret

Arribada al Castell

Castle

El Castell

Vistes des de el Castell

A punt per esmorzar al Castell

Comencem a baixar

Ruins

Restes de Bunkers

Lake

una bassa, a Torre Ponça, gaire be a la mitad de la seva capacitat

Torre Ponça

Information

Indicador de la Ruta del Vent

Tornem al GR92

Cami de Cala Pedrosa

Geocaching

A la vista la famosa Roca Foradada

Mountain pass

Deixem el mirador i anem cap a cala Pedrosa

Beach

Cala Pedrosa

Cave

Cova d'en Companys

Cap a l'Estartit, a la dreta

Explanada al mig del bosc..