Moving time  4 hours 7 minutes

Recorded May 2019

1.5
3.0

near Tuixén, Catalunya (España)

Torreta de Cadí amb 2.562mts. i El Cadinell amb 2.112mts estan inclosos al repte dels 100cims de la FEEC, per accedir-hi només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada, quan arribeu a l'entranyable poblet de Josa de Cadí (segona foto de portada) heu de pendre la pista forestal que comença just a la cruïlla d'accés al poble (tercera foto de portada), aquesta pista és molt recomanable de fer-la en 4X4, si més no amb un cotxe força alt d'eixos.
Arribem a Coll de Jovell i comencem en primer lloc l'ascensió a Torreta del Cadí, tota la pujada és exigent i cal no perdre de vista les marques del GR-150.1, el tram central fins superar la Serra del Boixader és el més dret i tècnic tant per pujar i més per baixar, també algunes fites ens ajuden a trobar el millor pas, tot el que sigui improvisar ho complica encara més, baixant hem volgut buscar un pas menys relliscós i ha estat molt pitjor.
Un cop superat el tram de Serra del Boixader ja tot és més suau i fàcil de fer, les fites aquí són bastons i ens porten fins un pal indicador on el GR-150.1 gira a dreta però hem de girar a esquerra seguint el PR-C 122 que ens durà directes i molt fàcilment a fer cim, les vistes aquí SÍ són espectaculars de debò, tota la vessant nord de Cadí ens fa sentir petits i impressionats, una meravella de la natura.
Després de gaudir-ne comencem el descens cap a trobar el GR-150.1 a Serra de Boixader, no hi ha marques ni cap camí, és un tram totalment intuitíu i fàcil de fer, és a partir de trobar el GR que es complica força el descens, ja quan arribem a la zona amb arbres el camí torna a ser fàcil fins baixar a Coll de Jovell altre cop.
Desde Coll enfilem amunt una mica en direcció SE i desseguida trobarem un corriol fressat que ens portarà a carena de El Cadinell, aquest corriol es desdibuixa força vegades i hem d'anar buscant fites, algunes peculiars i altres matusseres però ens ajuden a seguir, un cop sortim dalt la carena podem disfrutar de vistes a Mirador del Cadí, és un sortint rocós que ens deixa gaudir de vistes diferents de Cadí.
Seguim carena una mica per vessant de migdia en direccio W i desseguida farem cim de El Cadinell (fotos), desprès només resta desfer camí fins a Coll i acabar aquesta exigent però engrescadora excursió.
És recomanable per fer aquesta ruta que ens reservem El Cadinell per el final doncs el camí és molt obag i fresc tot al contrari de Serra de Boixader a Cadí, que s'ha de fer ben d'hora per no patir amb el Sol. Cal portar l'aigua necessària, la cobertura mòbil és correcta excepte a Coll de Jovell.
Salut i bones rutes.

Coll de Jovell.

Inici i final de ruta.

Seguim fites i marques GR-150.1

Tartera.

Travessem varis curts trams de tarteres.

Segon tram de tartera.

Fita, gir a esquerra.

Segona foto: vista enrrera de Coll i El Cadinell.

Cal fixar-se molt en seguir marques GR-150.1

Comença el tram més exigent de la ruta, pujant i encara més baixant.

Seguim amunt GR-150.1

Cal anar trobant les marques per seguir el millor traç.

Curta i fàcil grimpada.

Seguim GR-150.1

Seguim amunt.

Pal/fita, girem amunt a dreta.

Seguim marques GR-150.1

Fí de tram més exigent.

Primers pals/fita del GR-150.1

A partir d'aquí la pendent es suavitza molt i és molt fàcil de seguir la ruta.

Seguim fites.

El camí desapareix doncs tot és pedregós, però anem veient i seguint marques GR-150.1

Arribant a carena.

Torreta de Cadí a la vista.

Senyalització vertical.

Aquí el GR segueix a dreta cap a Vulturó però nosaltres seguirem a esquerra el PR-C 122 (groc i blancl) cap a Torreta del Cadí.

Vistes de cingle.

Tram fàcil de baixada.

Segona foto: Isard.

Retrobem GR-150.1

Hem buscat un pas menys exigent per esquivar el tram de baixada més complicat, però ha estat pitjor.

Vista de Coll i Cadinell.

Começa l'ascensió al Cadinell.

Trobem algunes fites però només aquesta marca.