Uploaded July 6, 2019

Recorded July 2019

1.8
3.6

near Setcases, Catalunya (España)

Ruta circular pel Pirineu Oriental a la comarca del Ripollès.

Sortida i arribada des de la carretera que va de Setcases a Espinavell.

Accés al punt de sortida, passat el poble de Setcases i seguint la carretera a l´estació de Vallter 2000, en poca estona trobem a la dreta una pista forestal direcció a Espinavell, la seguim fins a creuar el Torrent de Concròs on aparquem el cotxe,

Sortim del cotxe i agafem camí que s´enfila pel torrent de la Baga de Ventallola, es un camí força ben marcat i de bon fer que va seguin el riu, un tros més amunt, deixem el riu i continuem a l´esquerra per un camí vell, passem el pla de Concròs i anem pujant tot anant a trobar el torrent de Concròs, el seguim sempre per la seva banda dreta, passem per un salt d´aigua i més amunt passat uns aigols passem pel mig de dues antigues morrenes. Fa molts anys aquí hi va haver-hi un glaciar, cosa molt curiosa per estar a la vesant Sud. Continuem pujant seguint el riu fins que trobem el seu naixement, l´aigol o font de Concròs. Pocs metres desprès, entrem al bonic Circ de Concròs on poden veure, segons l’època de l´any, els estanyols de Concròs. Creuem el pla dels Estanyols seguint direcció Nord i enfilem per la canal dels Estanyols a la Portella de Callau, boniques vistes des d´aqui a la zona de Vallter i el Ripollès. Continuem en direcció Sud-Est pugem a Roca Colom, bonic mirador al Canigó i muntanyes de la zona de Vallter. Comencem la baixada tot seguint el camí al Coll del Pal, en poca estona deixem aquest camí marcat per continuar baixant per la dreta sense camí evident, passant pel mig de prats, desprès de flanquejar uns metres girem en direcció sud i baixem a buscar el camí fresat que ve del coll del Pal. Passem per la collada de Dalt de La Balmeta, pel costat d´un pal indicador al refugi del Costabona i pel refugi lliure Jaume Ferré, el costat del refugi hi trobem un abeurador de bestiar amb aigua. Seguim per pista forestal a l´esquerra pujant pocs metres fins a la collada de La Balmeta, aquí, seguim direcció Sud-Oest a l´esquerra baixant per camí marcat entre prats i pins, passem per la Baga de Carboner i desprès de creuar un bonic i frondós bosc d´avets arribem de nou a la pista que va a Espinavell, la seguim a la dreta fins a trobar de nou, desprès de pocs minuts, el punt de sortida on acabem la ruta.

Ruta sense cap dificultat rellevant, passa per camins i algun tram de pista forestal, la majoria marcats amb fites i pintura vermella, a excepció, un petit tros que baixa uns metres desprès de Roca Colom fins a trobar el camí que ve del Coll del Pal, no obstant, es fàcil seguir ja que passa pel mig de prats i es força evident.

Ruta interesant i molt bonica per la varietat de paisatges que trobem, seguim torrents d´aigua que passen pel mig de prats i boscos de pi i de nerets, avui molt bonics ja que els hem trobat florits. Gaudim de molt boniques vistes, en un dia clar son impressionants, des del Canigó, Garrotxa, Montseny, Montserrat i muntanyes de la zona de Vallter.