Moving time  2 hours 8 minutes

Recorded July 2019

1.5
3.0

near Riu de Cerdanya, Catalunya (España)

TORRENT DEL GRAU DE L'ÓS fins el Refugi del Serrat de Les Esposes, Riu de Cerdanya.

La millor manera d'arribar sl refugi del Serrat de Les esposes sense patir calor i fenyñt jna mica de gimkana (passar per sota o saltar troncs, esquivar faigs...).

Aparcar al parking de la Porta de Puigcerda, hi ha Bar restaurant i benzinera

Trencall ctra. Anem direcció al Túnel del Cadí

Pista amb una mica grava i baranes d ctra. Vegetacio als laterals. Paral.lel a la C16. A partir de la fàbrica ja es "camí de cabres" pel bosc .

Ull dreta per la llera:còdols ortigues punxe tupit vegetacio Pantalo lla. Pasar filat. NO es dir al bosc. Torrent sense pas definit

TÚNEL SOTA PEATGE.Túnel que ens permet creuar la C-16 a l'alçada del peatge del túnel del Cadí

Després repiseta contrafort d formigó al costat torrent. Paret del mur C16

Inici Grau de l'Ós.
Fita al bell mig del torrent. Engorjat

Grimpadeta

Pas estret equipat amb una escala i després una cadena entre lleixa de roca que fa de sandwich.

Torrent de Saüc

Cavitat

Balma obrada. Refugi d'antics miners

Corriol esquerre en pujada

Fites caminet paral.lel

Un OS! Llum del sol. A la part superior torrent hi corre aigua,! Però gens d'aigua al llit de l'engorjat. Vinc després de pluges!!

Deixem el torrent. Llàstima no dur bikini, quina calor!! Gir de 90 graus dreta: veiem els senyals taronja de Cavalls de Vent. Vaques pasturant.

Rètol "Avets Monumentals" de les Begues de Riu (1h15min). M'ho apunto!!

Refugi guardat del Serrat de les Esposes. És àrea recreativa i de picnic, i fins i tot podem demanar alguna cosa de refrigeri. S'hi pot arribar amb cotxe!

FONT

Pista forestal de grava

Dreta pista de sota. Baixar pel dret. Sort que deixem la pista de grava ampla! Prefereixo trescar per camins secundaris ; )

FONT DE LES CANALS (abeurador). M'ha servit per rentar la poma ; )

Mas en ruïnes. Ple d'ortigues i tancat de vegetació.

Saltar feixa camp a través per anar a buscar el caminet de sota (si no volem anar pel dret, és el trencall a la dreta abans del mas en ruiïnes). Per veure el mas m'he encingalat !

Vistes al Torrent de l'Ós!! Des de dalt sembla un esvoranc!! Continuem per per catifa d'herba, i tartera, parets ziga-zaga. Aviat enllacem amb la ctra i boca del Túnel del Cadí.

LA CIVILTZACIÓ I EL TORRENT DE L'ÓS

Enllaç torrent

Tunel d'una vintena de metres. Tram burocràtic pero curiós (peatge, vistes al Cadí) d'anada i tornada

Faig drecera a la tornada.....

Pkg Porta de Puigcerda Bar i benzinera

Trencall ctra. Anem direcció al Túnel del Cadí

EsbPista amb una mica grava i baranes d ctra. Vegetacio als laterals. Paralel c16. A partir fabrica ja es cami d cabres pel bosc

Geocaching

Esb ds repiseta contrafort d formigo al costat torrent. Paret del mur c16

Inici Grau de l'Ós. Fita al bell mig del torrent. Engorjat

Grimpadeta

Pas estret equipat amb escala + cadena entre lleixa roca sandwich

Torrent de Saüc

Cavitat

Balma obrada. Refu antics miners

Corriol esq en pujada

La millor manets d'arribar sl refu les esposes sense patir calor i gumkana passar per sota o saltar troncs, esquivar faigs..

Esb i treure fotos Fites caminet paral.lel

Un OS! Llum sol. A la part sup torrent hi coree aigua,! Pero gens al llit engorjat. Vinc ds pluges!!

Deixem el torrent. Llastima bikini kina calorGir de 90 graus dreta: viem els senyals taronja dela avalls vent. Vaques pasturant

Esb rètol Avets Monumentals de les Begues de Riu (1h15min). M'ho apunto!!

Refugu guardat del Serrat de les Esposes, cotxes! àrea drecreativa i de picnic i fins i tot demanar alguna cosa.

FONT

Pista forestal grava

Dreta pista de sota. Baixar pel dret. Sort k deixem la pista de grava ampla!

FONT DE LES CANALS Abeurador. M'ha servit per rentar la poma ; )

Mas en ruïnes. Ortigues tancat de vegetsci

Saltar feixa camp a través anar a buscar el caminet de sota (trencall dreta abans mas en ruines. Per veure mas m'he encinguelat

Vistes al Torrent de l'Ós!! Des de dalt esvoranc!! Cont per catifa d'herba, tartera paretszigazaga aviat ctra i boca tunel cadi

Esb LS CIVILTZACIÓ I EL TORRENT DE L'ÓS

Enllaç torrent

Esb tunel una vintena de metres. Tram burocràtic pero cufios (peatge, vistes al cadi) d'anafa i tornada

Faig drecera a la tornada.....