Uploaded July 10, 2016

Recorded July 2016

1.4
2.9

near Vallfogona, Catalunya (España)

Ruta fàcil i bona per fer amb família.
Aparquem el cotxe just a l'entrada de Vallfogona del Ripollès i seguirem el carrer principal tot travessant el poble. Just a la sortida trobarem el corriol que baixa fins a la riera de Vallfogona, la travessarem per sobre el pont medieval i seguirem pel costat de la riera fins a trobar una pista que seguirem cap a l'esquerra.
Al cap de poc trobarem una bifurcació, on seguirem la pista enporlanada que es va enfilant suaument. Sempre seguint les marques rodones liles. Seguirem pujant fins a trobar una bifurcació on indica Forn de calç a la dreta. Seguirem cap a la dreta i tot seguit agafarem un corriol a l'esquerra.
Seguirem aquest corriol sense pèrdua amb molta ombra fins al pou del glaç.
Ara toca fer un descens pronunciat fins al Gorg del Saltant, Primer passes per sobre i després per davant. aquí comença on camí molt fresc seguint el torrent on passarem per davant el gorg de dalt, el gorg de baix, aquí trobarem un indicador per anar a una bauma (125metres),
seguirem el camí travessarem un pont de fusta i continuarem baixant per l'altre cantó de riera.
A mesura que anem baixant es va acaba'n la frescor, fins arribar a una pista que seguirem cap a la dreta.
Seguirem la pista i passarem per davant la font de la Tosca, que és un saltant d'aigua que cau a la carretera, on hi ha un caminet fet de fusta per pujar i passar per sota el salt d'aigua.
Un cop fet el recorregut continuarem la pista i de seguida trobarem el camí que hem fet el principi de la ruta, on només ens queda desfer el camí fins al principi de la ruta.
Bridge

FONT DE LA TOSCA

• Photo of Josep Skull

Josep Skull Jun 3, 2019

Vam seguir aquesta ruta. Ens vam perdre al principi per no estar atent a les marques, després de passar el pont medieval, al cap d'una estona es passa sobre el riu per un pont estret de formigó, doncs tot just travessar-ho s'ha de girar a la dreta, anant paral·lel al riu. Nosaltres vam seguir recte per la pista i la nostra sorpresa va ser tornar a aparèixer de nou al pont medieval XD, havíem caminat en cercles... Res greu, ja que era l'inici de la caminada, la resta va ser fàcil. Molt recomanable de fer en primavera.