Moving time  3 hours 19 minutes

Recorded July 2018

2.2
4.5

near Rocabruna, Catalunya (España)

Una excursión de alta montaña sin mucho desnivel, con bosques de pìno negro, prados siempre verdes con vacas paciendo y rodeados de enormes montañas, esta ha sido la visita a Torre Mir.
Esta torre de vigilancia mandada construir por el rey de Mallorca Jaume II, en el siglo XIII, avisaba mediante señales de humo o fuego, de las incursiones enemigas, eran tres torres estratégicamente instaladas, Torre de Cabrenç , Torre de Coc y Torre Mir que en el 2009 se restauro y se puede visitar.
Partimos de Coll de Ares subiendo por la carena , pronto encontramos la frontera , un triste y oxidado alambre de espinos nos separa de Francia, no la dejaremos hasta el coll de las Basas del Puig Sec, donde la cruzamos por una puerta entre maderos, a lo lejos vemos la torre, bajamos por una pista recortando en las curvas cerradas, a la izquierda veremos una barrera detrás de ella y a pocos metros esta la torre, se accede por una pequeña puerta y han instalado una ajustada escalera que nos llena a la terraza del segundo piso , donde se puede disfrutar de unas vistas de impresión sobre el Canigo.
A la vuelta cogemos la pista que nos lleva a la carretera por detrás del Puig Montesquiu, y descendiendo unos metros por ella subimos al Coll de Ares por el camino de la retirada.
Andamos juntos Elena, Rosa S., Sentis, Montse, Joaquim, Antonio, Jordi Roca, Juan y Julian.SENDA VIVA.
Una excursió d'alta muntanya sense molt desnivell, amb boscos de pì negre, prats sempre verds amb vaques pasturant i envoltats d'enormes muntanyes, aquesta ha estat la visita a Torre Mir.
Aquesta torre de vigilància manada construir pel rei de Mallorca Jaume II, al segle XIII, avisava mitjançant senyals de fum o foc, de les incursions enemigues, eren tres torres estratègicament instal•lades, Torre de Cabrenç , Torre de Coc i Torre Mir que en el 2009 es restauro i es pot visitar.
Partim de Coll de Ares, pujant per la carena , aviat trobem la frontera , un trist i oxidat filferro ens separa de França, no la deixarem fins al coll de les Bases del Puig Sec, on la creuem per una porta entre Pals, al lluny veiem la torre, baixem per una pista retallant en les corbes tancades, a l'esquerra veurem una barrera darrere d'ella i a pocs metres esta la torre, s'accedeix per una petita porta i han instal•lat una ajustada escala que ens porta a la terrassa del segon pis , on es pot gaudir d'unes vistes d'impressió sobre el Canigo.
A la volta agafem la pista que ens porta a la carretera per darrere del Puig Montesquieu, i descendint uns metres per ella pugem al Coll de Ares pel camí de la retirada.
Caminem junts Elena, Rosa S., Sentis, Montse, Joaquim, Antonio, Jordi Roca, Juan i Julian.SENDA VIVA.

Coll de Ares

Buena colla!!

• Photo of elsvloon53

elsvloon53 Jul 29, 2019

I enjoy the trail, it was marvelous