Technical difficulty   Easy

Recorded May 2017

1.9
3.9

near Molló, Catalunya (España)

Per fer aquesta sortida que no es circular ho fem en dos cotxes un que deixem a coll d'Ares per quan tornem i l'altre que el deixem en una gasolinera que hi ha al costat de Can Peiró. Per tant un cop deixat el cotxe a can Peiró travessem la carretera que ens portaría França i ja de pujada enfilem cap al Oratori de sant Pere (Aquesta es la pujada seguida mes forta que es fa en tota l'excursió), d'aquí baixem cap el pla de la batallola i el de la barraca, per anar continuant en direcció cap el coll de les Bases de Fabert i continuem fins a les basses de Puig sec (Fabert segons algunes indicacions), d'aquí ja baixem i ens en anem cap al nostre punt de destí ja en terres franceses que es la torre del Mir, la qual està en bones condicions i es pot pujar per tenir una magnifica vista de 360º que ens permet veure des de el Pirineu fins a la costa i els dos costats de la frontera. Un cop aquí retornem durant un moment sobre les nostres pases per desprès anar a agafar una pista que uns Km desprès ens porta al coll dels pixadors i d'aquí un 1/2 Km desprès arribem al coll de Ares a on hi tenim l'altre cotxe. Temps efectiu 3 hores 32 minuts.