Technical difficulty   Easy

Recorded March 2013

1.9
3.8

near Manresa, Catalunya (España)

Passarem per:
Torre de Santa Caterina, Riera de Rajadell, Gorg dels Esparvers, Gorg de les Escaletes, El Xup, Cal Gamisans, Sol-i-Aire, Torre de Santa Caterina.

IBP índex: 37

Sortim de la Torre de Santa Caterina pel camí que baixa a la Guia, trenquem a la dreta agafant un sender que va marxant de pla per sobre les cingleres gairebé carenejant, a baix veiem el Cardener, passem per sobre la Guia i els Polvorers, algun tram del sender es veu poc però amb el GPS no hi ha d’haver cap problema, arribem a un camí que baixa lleugerament a buscar un sender (amb marques verdes), el sender baixa a trobar un camí que ens deixa a la riera de Rajadell.

Seguim el camí que va pujant lleugerament per la vora de la riera aigua amunt, passem entre cingleres no molt altes fins que arribem a la dels Esparvers que ens queda a l’esquerra a sota ens trobem el gorg del mateix nom, ara el camí s’estreny i seguim pujant riera amunt passant algun altre gorg i arribem a una passarel•la de fusta, quan som a l’altre banda ens apareix el gorg de les Escaletes, el seu nom es degut al saltant d’aigua que baixa pels molts graonets curts.

Marxem del gorg sense deixar la riera i arribem a un camí que segueix remuntant suaument fins arribar al barri del Xup on després de travessar la carretera anem a buscar el camí rural enquitranat que continuant a la vora de la riera de Rajadell ens porta al camí que va del bosc del Suanya, també enquitranat, nosaltres l’agafem en direcció contraria, cap a Manresa fins arribar al trencall de cal Gamisans on tombem a ma dreta agafant un camí de roderes.

El camí va planejant per entre conreus fins arribar al barri Sol-i-Aire que passem de resquitllada i on trobem que el camí està enquitranat fins arribar a la carretera, a prop de la Catalana, la travessem i a l’altre banda trobem el camí de la Torre de Santa Caterina que ens deixarà a l’aparcament on hem iniciat la ruta.

El temps és sense comptar les parades.

Torre de Santa Caterina
Collbaix

• Photo of totof

totof Oct 7, 2013

L'àlber, àlber blanc, pollancre blanc, àlber platejat, (Populus alba) és una espècie de pollancre. És un arbre de la família de les salicàcies originari del centre i el sud d'Europa i del Marroc fins a l'Àsia central. El terme "Populus alba" prové del llatí, de manera que rep el nom de Populus (del llatí: popular) per ser abundant i en gran quantitat, i a més, val a dir que aquest era el nom antic llatí que rebia el pollancre o àlber. D'altra banda, el terme alba (del llatí: blanc) fa referència al dens toment blanc del revers de les fulles.
    Inflorescències: Aments penjants, cilíndrics, flexibles i de color carmí. Els masculins de 3-6 cm de longitud, llanosos, amb moltes flors, cadascuna d'elles amb estams visibles i sobresortints. Els femenins d'uns 8-10 cm de longitud són més llargs i prims, també amb nombroses flors. Generalment les inflorescències es desenvolupen abans que apareguin els primers brots de les fulles, el que implica que floreix a principi de la primavera, de Febrer a Abril.
    Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/torre-de-santa-caterina-can-poc-oli-riera-de-rajadell-gorg-dels-esparvers-gorg-de-les-escaletes-4109449/photo-1987087