Uploaded April 30, 2019

Recorded April 2019

1.9
3.8

near Tivissa, Catalunya (España)

Aquest es un complert recorregut circular que transcorre per les Muntanyes de Tivissa, surt del poble pel Camí de Fontanilles i Pinver (al costat de les piscines), passa pel costat de la Caseta de Ca Lleó, arriba al sender dels Borjos, puja a la cova de les Gralles, segueix pel pujador del Blaiet, pel Mas de Melica i pel Pujador de l’Enric, puja al Coll de la Punta de l’Aliga, carenejant, arriba al Corral del Benito, baixa per la Drecera de Benet, on podem veure el Gegant i la Geganta i torna a Tivissa pel panoràmic i empedrat Pujador de la Llena.

Comencem a caminar anant a buscar el Carrer de Foix, pel que sortim de Tivissa, al final del mateix, agafem el sender de l’esquerra, que va pujant fins a la Caseta de Ca Lleó i poc després arriba al Coll de Cabells. Uns metres mes endavant (WP 01), agafem el bonic sender dels Borjos, que surt per la dreta i va transcorrent per sota dels Cingles dels Borjos i de la Puça. Poc després de deixar a l’esquerra la bifurcació senyalitzada al Grau de Boquers, arribem a la que puja a la Cova de la Gralla, també senyalitzada (WP 02), uns metres de molt forta pendent ens pugen fins a la Cova (WP 03). Tornem al sender i seguim endavant, deixem a la dreta el sender que puja pel Grau de la Puça (WP 04) i poc mes endavant ja som al pas equipat del Pujador del Blaiet (WP 05), on uns esgraons i un cable faciliten la curta pujada, ja a dalt tenim que deixar el sender que transcorre per la carena i anar baixant, inicialment sense traça definida, fins la barrancada, en la que ja hem trobat alguna vella marca de pintura groga, per la que arribarem al Mas de Melica (WP 06), el voregem deixant-lo a la dreta i comencem a pujar, ara ja per un bon camí, passem pel costat del Corral de la Torre o de Severino i arriben a l’encreuament amb el PRC-91 (WP 07), on agafem l’opció d’anar pel Pujador de l’Enric, després d’una curta però forta pendent, arribem a una balconada (WP 08), on s’ha posat una cadena que sempre va per als mes porucs o persones amb vertigen. Poc després arribem a dalt de la Serra de Melica, ara toca seguir la carena durant una bona estona, el sender es va enfilant fins arribar al Coll de la Punta de l’Aliga (WP 09) i segueix carenejant, deixem a la dreta un corriol (WP 10), pel que es pot baixar al Coll de Monetze. Nosaltres seguim endavant i poc després de passar pel costat del Corral de Benito (WP 11), deixem el sender que puja a la Tosa, per agafar a la dreta (WP 12), la Drecera de Benet, per la que després de passar per sota del Gegant i la Geganta (WP 13), anem baixant a trobar l’encreuament amb el camí del Arriers. Un cop a l’encreuament (WP 14), agafem el camí que porta a la Roca Verdura i a l’inici del Pujador de la Llena (WP 15), que es l’opció que seguirem passant primer per un panoràmic mirador (WP 16), per baixar pel preciós i empedrat sender, per tornar al punt on tenim els cotxes, dins el poble de Tivissa.

ORIENTACIÓ: Recorregut en el que si be es van trobant senyalitzacions, recomano fer-lo amb GPS, principalment pel tram que va del Pujador del Blaiet al Mas de Melica i després un cop es va carenejant la Serra de Melica, trobar el punt correcte on cal agafar la Drecera de Benet. També comentar, que al pujar a la Cova de la Gralla, com es pot veure, es produeix un bon rebot de la senyal pel que crec que la distancia que surt al track pot ser inferior, possiblement en uns 300/400 metres.

RECOMANACIONS: Recomanable recorregut, bastant exigent i que no es fàcil per persones poc habituades a la muntanya, especialment pel que fa al tram que transcorre entre els WP 05 i WP 06, en el que inicialment no hem trobat una traça clara fins que no hem arribat al fons de la barrancada, amb tot, si be els primers 300 metres son de mala petja, no presenten grans dificultats. També cal tenir en compte els dos trams equipats, que si be tenen el seu interès, son divertits i molt fàcils de fer, poden fer una certa recança a persones amb vertigen o poc habituades a aquests indrets. Tambe el que recomano es NO FER aquest recorregut a l'estiu o en dies de forta calor, ja que una bona part d'ell transcorre per zones sense vegetació i molt exposades al sol.

01 Encreuament

Després del Coll de Cabells, deixem el camí planer per pujar a la dreta pel bonic Sender dels Borjos

02 Encreuament

Corriol a la dreta que ens porta a la Cova de la Gralla
Cave

03 Cova de la Gralla

04 Encreuament

A la dreta comença el Grau de la Puça, que es una bona opció si no es vol fer el pas equipat pel Pujador del Blaiet . Nosaltres seguim a l'esquerra, direcció al Pujador
Mountain pass

05 Pujador del Blaiet

Un senzill i bonic pas equipat.

06 Mas de Melica

07 Encreuament

Punt on comença el corriol del Pujador de l'Enric

08 Pas de l'Enric

Pas planer amb caiguda a l'esquerra en el que una cadena fixada a la paret dona confiança als mes porucs

09 Coll de la Punta de l'Aliga

10 Encreuament

A la dreta comença un corriol, pel que tenim la possibilitat de baixar al Coll de Monetze
Ruins

11 Per l'entorn del Corral de Benito

12 bifurcació

Anem a la dreta baixant per la Drecera de Benet

13 El Gegant i la Geganta

Els podem veure a davant i a l'esquerra

14 Encreuament

A la dreta el Camí del Arriers. Nosaltres seguim al recte, direcció a la Roca Verdura i Tivissa

15 Bifurcació

Punt on comença el Pujador de la LLena, que farem de baixada

16 Transitem pel Mirador i el Pujador de la Llena

Un cuidat, preciós i panoràmic sender amb forces trams empedrats