Uploaded February 4, 2020

-20 ft
1.3
2.6

near Lapataia, Tierra del Fuego (Argentina)

(En mi web puedes acceder a la traducción automàtica al castellano) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Tierra de Fuego) Ruta el 4/02/2020; 8 km; +150 -150; 3,5 hores. Excursió amb el següent itinerari: Estafeta del Fin del Mundo, Ensenada Zaratiegui, Ruta Costera, canal de Beagle, Alakush Centro Visitantes. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil. (NOTA: segons les condicions de pluja o fang, potser algú haurà de comptar unes 4 hores).

FA ANYS: El setembre de 1522, Juan Sebastian Elcano va tornar a San Lucas de Barrameda, després de la volta al món.

Avui ha estat una excursió també extraordinària, en vehicle he anat fins a l’Ensenada Zaratiegui per fer el Sender de la Costa, però abans ens hem aturat un moment a l’estació del Tren de Fi del Món. L’antecessor va ser el tren dels presos que va funcionar, del 1909 fins a 1952, com a línia de càrregues de la Presó Nacional d'Ushuaia, pel transport de troncs i llenya. El tren turístic actual fa 8 dels 25 km originals per una via de només 50 cm d’amplada i funciona des del 1994.

Després hem seguit fins a l’Estafeta del Fi del Món, una petita construcció d’aspecte precari damunt d’una passera on hi devien atracar alguna barca. Aquí tot és el fi del món, ja que estem a l’extrem sud de l’Amèrica meridional argentina.

He estat parlant amb en Carlos, qui gestiona l’Estafeta, una bona estona abans de sortir. Envoltat de fotos y textos de Che Guevara, Evita, Simon Bolívar i altres, és un home interessant a qui li agrada conversar i explicar... ...