DQS

Recorded October 2012

1.0
2.1

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

Visita als dos Teixos d'en Marturi, un dels quals va rebre l'impacte d'un llamp i al seu interior ha crescut un pi.
L'excursió ens permet veure dos panoràmiques espectaculars, la primera (punt quilomètric 2,0) de tota la desembocadura de l'Ebre, i fins i tot veiem el castell de Penyíscola. La segona (punt quilomètric 3,1) ens permet veure tota l'extensió de la vall que hi ha a la part oest del Caro, la vall que conté la pista que va del Caro a Fredes.
És una ruta que comença amb pujada, no molt forta, però que requereix una mica d'esforç.
I com a punt de dificultat mencionarem el tram que va del quilòmetre 3,5 al 4,2 ja que hem d'anar descendint poc a poc entre matolls i el corriol a vegades es perd o sencillament no existeix, però amb una mica d'orientació no hi ha cap problema.

BASSI DEL MARTURI

BASSI DEL MARTURI 13-OCT-12 10:00:13 Avui 13 d'octubre de 2012 rajava molt poca aigua, un fil quasi inapreciable.

Bifurcació

13-OCT-12 10:10:21

Pas de l'Embarronat (Bifurcació dreta)

13-OCT-12 12:25:54

Teixos Marturi

Teixos del Marturi 13-OCT-12 10:52:21

DQS Oct 13, 2012

Avui 13 d'octubre de 2012 rajava molt poca aigua, un fil quasi inapreciable. /outdoor-trails/teixos-den-marturi-3476553#wp-3476554

DQS Oct 14, 2012

per cert, els temps inclouen les aturades (fotos, vistes, bokata ...) i els GPS utilitzat és el 60c de Garmin.
    Dada d'interés, durant el trajecte ens vam creuar amb 6 cabres a uns 70 metres i vam veure uns 12 voltors per sobre i per sota de la nostra posició, ho poso ja que hi ha molta gent que busca veure paisatges i fauna, durant les sortides.

DQS Oct 14, 2012

M'oblidava, per arribar hem de seguir la pista de Caro-Fredes i per turismes encara que la poden fer, es recomana un tot terreny.

• Photo of X03

X03 Dec 6, 2012

Poc després dels Teixos el camí desapareix i és impossible de seguir sense un GPS.

DQS Dec 7, 2012

X03 fa referència a la meva tercera foto (veure fotos), heu de tirar en direcció oest i buscar la punta més alta ... la vista, espectacular.

DQS Jul 30, 2013

Agrairia a tothom que si feu la ruta poséssiu algun comentari o féssiu la valoració, per tal d'enriquir aquesta entrada, i així aportar més detalls als que la consultin en un futur ... gràcies.

• Photo of jaume rovira

jaume rovira Apr 12, 2019

Hem seguit aquest itinerari i el 8663970, molt similars.
    El tram entre la Mola de Marturi i el coll de l'Embarronat, es desaconsellable, si no hi ha un interes especial en pujar a la Mola de Boix.
    A la manca de fites i camins fressats sobre el terreny, s'hi afegeix el tenir de circular primer de flanc i després en descens per llosses inclinades amb evident incomoditat i dificultat. En cas de pluja o boira o vent fort, com ha estat el nostre cas, aquest tram es converteix en perillós.
    Si es vol anar directament al coll de l'Embarronat des dels Teixos de Marturi, suggerim seguir la ruta 22630679 en sentit contrari i deixar de banda la Mola del Boix.
    Cal afegir que en el camí de flanc entre els Erms de Caguitos i els Teixos de Marturi, hi ha un punt perillós per esllavissament, que obliga a baixar uns metres fora camí per vorejar-lo.