September 6, 2020

September 2020

near Osséja, Occitanie (France)

Entretinguda excursió circular a peu, tot resseguint el riu Vanera des de la localitat d'Oceja i tornant pel llogaret del Puig.

La Vanera (o Llavanera) és un riu que discorre en el seu primer tram per l'Alta Cerdanya, on travessa els termes comunals de Vallcebollera, Oceja i Palau de Cerdanya, per entrar tot seguit en el terme de Puigcerdà, on antigament separava els termes, ara integrats en el de Puigcerdà, d'Age i Vilallobent, i, encara abans d'abocar-se en el Segre, separa en un breu tram els termes de Puigcerdà i de Fontanals de Cerdanya, en l'antic terme de Queixans.

De seguida que entra en el terme d'Oceja, el riu comença a fer un arc per acabar adreçant-se a l'oest, gir que culmina en el moment que passa pel sud del poble, després de passar ran dels Pallers de Dalt, urbanització situada a l'esquerra del riu, i els nous eixamples, situats a la seva dreta. Just al costat sud de la zona esportiva, el riu comença a fer de termenal entre Oceja i Palau de Cerdanya.

Parking

TC204-00 Inici - Aparcament

Camping

TC204-01 Camping

TC204-02 Deixem la pista forestal

Route Forestière D'Osséja
Tunnel

TC204-03 Pont (NO creuem)

Pont sobre el riu Vanera (NO el creuem)
Panorama

TC204-07 Cruïlla

Route Forestière D'Osséja

• PedraToska Oct 4, 2020

Bonica excursió a la vora del riu Lavanera. Ens hem liat una mica a la zona del pont, qoe NO s'ha de creuar.
    Bones vistes des del Puig.