August 27, 2019

August 2019

Live Tracking

Share your location with friends and loved ones during an activity.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Live Tracking Live Tracking

near La Zona Residencial del Golf, Catalunya (España)

Ruta circular a peu o en bicicleta per la plana de la Baixa Cerdanya gironina, sense pràcticament cap desnivell, tot vorejant les dues ribes del riu Segre entre Talltorta i la palanca de Sanavastre. Permet descobrir alguns racons singulars, com són:
- El petit nucli de Talltorta i la seva església, Sant Climent.
- Els afluents del Segre: el Rigal i l'Aravó.
- La farga de Talltorta.
- Els molins de Bolvir i de Ger.
- La palanca del Segre.
- El nucli de Soriguerola.
- El pont del Soler.

L'antiga farga de Talltorta està documentada al segle XVIII, tot i que podria datar del 1670. Les restes del vell edifici han quedat amagades per una residència de nova construcció.
A l'hivern, els meners de ferro de certa alttud estaven coberts de neu, raó per la qual es pensa que el treball de la farga devia ser estacional. Consta que l'any 1704 els vilatans de la contrada van queixar-se a toc de sometent perquè havien d'anar massa lluny a fer llenya per a l'hivern a causa del carboneig per alimentar la farga de Talltorta, que els deixava sense arbres.

Advertències:
- En cas de pluges recents pot ser complicat avançar en algun tram degut als rierols i al fang. En tot cas, sempre és possible escollir algun dels camins i carreteres possibles per seguir.
- En determinades èpoques, a primera i última hores del dia, és recomanable portar protecció contra els insectes donada la proximitat a zones humides.

Car park

TC130-00-Talltorta-Pàrquing

• Photo of TC130-00-Talltorta-Pàrquing
Religious site

TC130-01-Església (Sant Climent de Talltorta)

Information point

TC130-13-Talltorta-Font

• Photo of Enric Sobraquès

Enric Sobraquès Jan 6, 2020

Très agréable balade. Juste un petit bémol, en hiver il y a beaucoup d’eau dans les champs et sur certains chemins. Sinon, nous avons apprécié l’es info-route. Merci