• Photo of Tavèrnoles circular

Recorded July 2013

2.4
4.8

near Tavèrnoles, Catalunya (España)

Ermites i bosc màgic Savassona, des del poble de TAVÈRNOLES.

RUTA: Sortim de Tavèrnoles i anem cap a l'Ermita de SANTA MAGDALENA DE CONANGLES, d'origen romànic, construida aprox. el 1231 i amb un bonic claustre.

Després ens endisem per corriols sota grans balmes, passant pel penyal i CASTELL DE S'AVELLANA -amb vistes al Riu Ter i Cantera-, i arribem al PLA DE SAVASSONA (Espai Natural de Les Guilleries-Savassona): indret amb pedres gegants i misterioses, com la PEDRA DE LES BRUIXES, la PEDRA DE L'HOME (amb gravats que van des del neolític fins l'edat mitjana), la PEDRA DELS SACRIFICIS, EL DAU (gran bloc de gres on es practica l'escalada)...

Després pugem a l'Ermita de Sant Feliuet de Savassona o Sant Feliu de la Roca: preciosa església-ermita del prerromànic s. IX. Vistes impressionants al riu Ter, pantà de Sau... Hi ha uns bancs de fusta per seure i contemplar el paisatge. Al costat de Sant Feliuet veurem sepultures antropomòrfiques i basses medievals.

Baixem de l’ermita i anem cap a l'església de SANT PERE DE SAVASSONA, i la de SANT ESTEVE DE TAVÈRNOLES (romànic del s. XI), el CASTELL DE SAVASSONA (propietat privada) i retorn a Tavèrnoles.

Hi ha molta molsa, bolets... malgrat ser estiu i estar a 36ºC (molta calor!). Molsa, màgia… Total de 19Km - 5h10'.

CURIOSITATS:
** PEDRA DELS SACRIFICIS. Es diu que hi realitzaven sacrificis humans i animals i la sang s’escolava pels reguerots de la roca, d’aquí el seu nom. S'hi hi van trobar tombes amb estris i diferents òssos humans d'apox. 2.300 aC.