Uploaded September 18, 2017

-28 f
1.6
3.1

near Tavernes de la Valldigna, Valencia (España)

Tavernes.La Safor. Valencia
Cartografía: 1:50000 Alzira 770
Data: 17/09/2017
Tipus de ruta: Circular
Lloc inici: Tavernes De La Valldigna
Hora inici: 08:00 a.m
Duració: 04:14:59 (En Moviment 02:58:13)
Distancia: 10.1 km
Dificultat: Moderat
Desnivell acumulat positiu: 669 m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 619 m (Dates del GPS)

Recorregut: Tavernes - Senda de les Revoltes o Dels Amoladors - Font De La Sangonera - Pla de Les Creus - Alt de Les Creus - Creu - Fontetes de Cantus - Tavernes.

Comencem la ruta des del carrer Dr Gomez Ferrer en direcció al canal de la defensa i per l'esquerra del mateix. Aquest transcorre per la part alta del Poble pel PR-CV 40 Camí dels Borregos-Amoladors, però començant per la variant 1 fins l'encreuament amb el PR-CV 38 Font de la Sangonera i Alt de les Cruces. Este sender està construït amb marges de pedra i puja vertiginosament amb un traçat zigzaguejant. Seguim direcció a la Font de la Sangonera. La Font de la Sangonera és una xicoteta font que mana aigua de forma estacional, coincidint amb l'època de majors pluges, de manera que a l'estiu normalment està seca. Al costat de la font, s'ha habilitat una xicoteta zona recreativa, lloc on almorzarem. Després continuem el camí cap al Pla de Les Creus, on la senda es divideix en dos, nosaltres continuem per la dreta cap a l'Alt de les Creus, aci esta el mirador de la Valldigna, en el qual es troba la tercera Creu, en una plataforma situada al costat d'un impressionant tallat sobre Tavernes amb més de 500 metres de caiguda. Al costat del mirador, en una cota superior, se situa el vèrtex geodèsic on tenim una magnífica panoràmica de l'Montdúver; el Montgó el Cap de Sant Antoni, al N, el Golf de València, la Serra Calderona i al SO, els nuclis urbans de Benifairó i de Simat. Seguim descendint per una estreta senda de moderada pendent per el cordal de la serra i gaudint d'una bonica vista panoràmica de la badia de Cullera i de l'extensa plana prelitoral del Xúquer. Després tenim que sortejar un estret pas, passem per les Fontetes de Cantus i l'abric de Mossèn Ricard, on hi ha gravats rupestres (no accessible a causa dels últims despreniments). Seguim el sender de fort pendent que discorre per un jove pineda, als peus del Castell d'Els Castellets, fortalesa musulmana, del segle XI, aixecada sobre les restes d'un antic poblat iber i que ens portés al punt de partida de la ruta.

Comenzamos la ruta desde la calle Dr Gomez Ferrer en dirección al canal de la defensa y por la izquierda del mismo. Este transcurre por la parte alta del Pueblo por el PR-CV 40 Camino de los Borregos-Amoladors, pero empezando por la variante 1 hasta el cruce con el PR-CV 38 Font de La Sangonera y Alto de Las Cruces.Esta sendero está construido con márgenes de piedra y asciende vertiginosamente con un trazado zigzagueante. Seguimos dirección a la Font de La Sangonera, La Font de la Sangonera es una pequeña fuente que mana agua de forma estacional, coincidiendo con la época de mayores lluvias, por lo que en verano normalmente estará seca. Junto a la fuente, se ha habilitado una pequeña zona recreativa, con bancos y mesas para descansar lugar donde almorzarem. Después continuamos la senda hacia el Pla de Les Creus, donde la senda se divide en dos, nosotros continuamos por la derecha hacia el Alt de les Creus, aquí esta el mirador de la Valldigna, en el que se encuentra la tercera Cruz, en una plataforma situada junto a un impresionante cortado sobre Tavernes con más de 500 metros de caída. Junto al mirador, en una cota superior, se sitúa el vértice geodésico donde tenemos una magnífica panorámica del Montdúver, el Montgó,el Cabo de San Antonio, al N, el Golfo de Valencia, la Serra Calderona y al SO, los núcleos urbanos de Benifairó y de Simat. Seguimos descendiendo por una estrecha senda de moderada pendiente por el cordal de la sierra y disfrutamos de una bonita vista panorámica de la bahía de Cullera y de la extensa llanura prelitoral del Xúquer. Tras sortear de un estrecho paso, pasamos por les Fontetes de Cantus y el abrigo de Mosen Ricard, donde existen grabados rupestres (no accesible debido a los últimos desprendimientos). Seguimos el sendero de fuerte pendiente que discurre por un pinar, al lado del Castell de Els Castellets, fortaleza musulmana, del siglo XI, levantada sobre los restos de un antiguo poblado íbero y que nos llevara al punto de partida de la ruta.

• Photo of AngelaMS

AngelaMS Sep 18, 2017

Encantadora i espectacular ruta amb una companyia in-millorable. Les vistes son molt, molt, molt boniques. Ruta més que recomanable.

• Photo of jjgilalbelda

jjgilalbelda Sep 18, 2017

Ruta molt bonica, les vistes són impressionants. Cal fer-la en el sentit indicat. Bon treball, Vicent.

• Photo of jgpolop

jgpolop May 1, 2018

Una ruta con buenas vistas y un punto intermedio muy agradable para tomar algo y descansar.

• Photo of Vicent Máñez

Vicent Máñez Nov 26, 2018

Gracias por comentar y valorar