Technical difficulty   Difficult

Recorded August 2012

4.1
8.2

near Tatranská Lomnica, Prešovský (Slovenská republika)

[Català] Preciosa ruta circular pels Tatres, a Eslovàquia.

És una ruta que puja al cim del Jahnací štít, en que no cal llogar els serveis d'un guia de muntanya ni tenir una llicència expressa, tal com passa en altres cims propers. No per això és menys atractiva, és exigent amb fortes pendents de pujada i baixada, hi ha trams amb cadenes, també s'ha de grimpar una mica, i l'entorn és el mateix que els altres cims.

La ruta comença a Tatranská Lomnica. El primer tram es fa en telecabina per evitar un tram de pujada, que és una pista d'esquí, i s'arriba a Skalnaté pleso, on hi ha un estany. Aquí comença la ruta seguint les marques vermelles i blanques, per un camí pedregós i en trams de pujada i pla, fins que s'arriba a un coll on hi ha unes vistes espectaculars. Des d'aquí hi ha un camí que s'enfila a un cim proper (Vel'ká Svišt'ovka), i després es torna al mateix coll.

Ara ve la baixada en zig-zag, bastant inclinada on a estones és força relliscós, i amb alguns trams amb cadenes. Es va fent fins arribar al refugi Chata pri Zelenom plese. Ara s'agafa el camí amb marques grogues i blanques, que va pujant amb bastant inclinació al principi, es va suavitzant després, i abans d'arribar al coll hi ha un tram de cadenes. Un cop al coll el cim queda a prop però hi ha algunes grimpades de pujada i baixada que ho fan mes llarg, i finalment s'arriba al Jahnací štít, amb vistes impressionants i es pot veure Polònia al nord.

La baixada es fa pel mateix camí fins al refugi, i llavors s'agafa un camí una mica ample que va passant pels bonics boscos, va creuant el riu per ponts, i quan s'arriba al waypoint del trencall, s'agafa camí amb marques blaves i blanques fins a tornar a l'inici.