Uploaded April 12, 2017

-8 f
0.8
1.7

near Tarragona, Catalunya (España)

Curt recorregut per la costa tarragonina que segueix el Camí de Ronda actualment homologat per la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) com a GR 92 del Mediterrani.
La tornada a la ciutat es pot fer mitjançant alguna de les línies de autobús que passe per la N-340.
Punt de sortida, seguirem pel passeig de Sant Antoni avall (vers rotonda del hotel Imperial Tàrraco.
Baixarem fins l'anfiteatre romà on seguirem el GR 92 vers la platja del Miracle.
A la platja del Miracle seguirem cap el fortí de la reina Anna Stuart on continuarem pel camí de Ronda.
Al costat del camí de Ronda i a la punta de la platja. Seguirem seguint pel costat de la seva paret nord.
Ja passada la petita platjeta dels cossis passarem a tocar el monument a Sant Pere de L. Saenz.
FOSILS INCRUSTATS
La veurem ja arrivant a la platja.
Al terra, damunt les roques, veurem clapes de color blanc, son incrustacions de sal de quan la mala mar fa saltar les ones a dalt de les roques formant petits tolls que mes tard per l'acció del sol se sequen.
Platja de l'Arrabassada, La travessar-hem fins el final on veurem una série d'edificis abandonats i seguirem pel damunt de les roques.
Antic lloc de pernoctaciò de la Guardia Civil, avui dia en desús i mig ensorrat, de quan es dedicaven a la vigilància de la costa tot seguint el camí de Ronda.
Fins la década dels anys 60 aquests edificis eren plens de canalla, avui dia romandren abandonats i sense un destí clar, només es habitat per un ramat de cabres que manté a ratlla l'alçada de l'herba.
A ran de l'arena de la Sabinosa encara es pot veure les restes de una instal·lació de la guerra civil espanyola.
Platja on a la part més al nord es practica el nudisme. Recentment l'ajuntament de Tarragona hi ha construït uns passadissos per qué els vianants no trepitgen zonas de reserva de espécies naturals.
En una punta elevada de roca molt a prop de l'aigua del mar.
Petita platja on, segons diuen les proclames populars, venien els estudiants per a capellà del seminari de Tarragona a banyar-se-hi. De la platja o de la zona de picnic que hi ha entre els pins podem pujar a la Urbanització Cala Romana on podem agafar, si ens plau, un autobus per tornar a la ciutat. Si no es vol, també es pot anar cap a la urbanització els Pinars on trobarem els pals de senyalització de l'Anella Verda de Tarragona que si seguim cap la ermita del Llorito ensopegar-hem amb el GR 172 que duu a Tarragona. Clar que aleshores hem de comptar amb uns 6 quilòmetres i dues hores més.
Es per a on accedir-hem a la urbanització Cala Romana.
Si es vol anar a la urbanitzaciò Pinars s'ha de seguir per la carretera del tenis i desprès pel carrer Tramuntana que deixarem per seguir per un camí a l'esquerra que surt del Carreró H de Pinars. Si es vol agafar el bus, la parada es just al costat de la carretera N-340 que ens durà a la parada "Balcò" on baixarem per tornar pel passeig arqueológic fins el punt de sortida a Tarragona.
Abans d'arribar al punt de sortida passarem pel davant del que va ser el Palau de Pilatos i més tard, cap a 1945, la presó provincial i al costat el museu arqueológic.
Finalment tornarem davant del portal de Sant Antoni, a la muralla de Tarragona.
Per baixar dels Morrots a la platja dels Capellans es pot fer per la roca (així está senyalitzat el GR 92), o a través d'un pinar vora la zona de pic-nic.