3.0
6.1

near l'Abella, Catalunya (España)

Ruta realitzada el 7 de novembre del 2010. S'ascendeix al Tagamanent però no per la via més directa i habitual del GR-5, si no, a través de la Serra de Fondrats. Aquesta ruta permet gaudir d'aquesta serra íntegrament per la seva carena, amb magnífiques vistes, tant sobre el Tagamanent, com la Serra de l'Arca, al nord, així com, a mesura que es va ascendint, a les panoràmiques de a la zona de ponent són espectaculars.

És una ruta imprescindible per als amants dels senders ja que, almenys fins al Tagamanent, la ruta és gairebé íntegrament per corriols i senders de gran bellesa i tradició. A més, fins a Tagamanent, el camí és ben solitari i tranquil i només ens acompanyaran el refilar dels ocells i el crepitar de les nostres passes sobre les fulles i branques del bosc. A més, tot esquitxat amb les imponents masies de la zona, algunes enrunades, alguna encara amb certa vida, i d'altres restaurades per l'administració.

Sempre s'ha intentat fer esquivant, tant com ha estat possible, les pistes forestals que malauradament omplen tota aquesta zona. Així i tot, la ruta és gairebé íntegrament per senders i corriols.

La ruta s'inicia a Aiguafreda, en concret a la zona de l'Avencó. D'aquí es segueix una pista fins a desviar-nos cap al Coll de la Nit. D'aquí ja es pren el sender carener cap a la zona de Fondrats. Aquest sender és realment preciós.. Prou ben fressat i indicat (marques grogues i alguna fita), destil·la història i llegenda, primer per entre el bosc i després ja en tram més carener.

Aquest camí t'acaba duent fins a la zona de la masia abandonada i enrunada de Fondrats. El lloc és espectacular, obert, planer, ventat, la verdor dels prats de la zona captiva i les vistes sobre Aiguafreda i més enllà encisen.

Per darrera del mas de Fondrats prenem la pista fins a la següent masia, El Bellit. Aquesta masia fortificada és immensa i encara habitada parcialment. D'aquí ja prenem un altre preciós sender força planer per la capçalera del Torrent del Purgatori. Cal estar atents a trobar l'inici d'aquest sender, doncs no és fàcil distingir-lo. El caminar per aquest sender, enmig del bosc mediterrani de la zona és un gaudi per els sentits.

Aquest camí ens acabarà duent a les masies de l'Agustí i Bellver, restaurades per la Diputació de Barcelona, la primera com a centre etnogràfic i la segona com a restaurant. El Collet de Sant Martí ja queda ben a prop des del qual fem l'ascensió final al Tagamanent. No cal dir que les vistes des d'aquí, mereixen la jornada excursionista.

La tornada la fem davallant de Tagamanent per la seva vessant de ponent. No és un camí massa ben fressat i, just a la sortida de Tagamanent, s'ha de posar alguna mà. Tot i així no té cap complicació i si estem una mica atents no tindrem dificultats en seguir-lo i acabar confluint amb el GR-5. D'aquí ja fem la baixada fins a Aiguafreda de nou, seguint aquest tram inicial de la Matagalls-Montserrat.

• Photo of uribuqui

uribuqui Dec 6, 2012

Fantàstica excursió. La pujadeta inicial és forteta, però uns camins fantàstics, una zona preciosa. S'agraeix que s'eviti la pista i es pugui anar la major part per senders i caminets. Hem estat 4hores llargues, parant a esmorzar i al cim, però corrent a alguna estona. Hem disfrutat molt

El porquet de Sant Antoni Dec 7, 2012

URIBUQUI: 4 horetes llargues... quins cracks! Sou unes feres! T'agraeixo el teu comentari i les teves paraules! Celebro que hagueu gaudit d'una fantàstica excursió per una zona força desconeguda i solitària en tot el seu tram fins a Tagamanent.

Salut i muntanyes!

• erilo May 12, 2013

Agraiment per la ruta.
    La ascensió té serta dificultat pro te unes vistes preciosas i tot el recorregut esta molt bé per esquivar les pistes. I disfrutar del entorn
    com les vistes desde el turo del tagament. En fet algunt canvi desde Jossa Bellit al Bellit fins a Ca L ´ Agusti.
    Som dos excursionistas que estem retroban la nostra forma fisica-limitacions . Coneixer aquesta vessant del Montseny que no es la que tenim de referencia.
    MOLTES GRACIES.
    ENRIC I JORDI DE BLANES

El porquet de Sant Antoni May 14, 2013

SPIX: Moltes gràcies per la teva valoració tan bona de la ruta!

ERILO: Agrair-te a tu el teu comentari detallat! Com bé dius la ruta, especialment en el primer tram va fent pujada, però les vistes compensen, i molt, tot l'esforç. La ruta, per sort, va esquivant tant com pot les múltiples pistes que creuen el camí, si no seria força més avorrridot.

M'encanta que hagueu fet variacions sobre el track original! Això vol dir que, tot i que retrobant-vos de nou amb la millor forma, sou uns excursionistes amb pedigrí, i cerqueu les vostres pròpies rutes i variants! Cracks!

Certament aquesta zona del Montseny és molt menys popular, per no gaudir dels cims més alts del massís, però això, a la vegada, li dóna un plus de tranquil·litat, ple de rutes bellíssimes i solitàries!

Gràcies Enric i Jordi!

• Photo of Johnny59

Johnny59 Jun 30, 2013

Hem trigat 6h 30m. Molt maca. Malgrat la calor es passa bona part per caminets a l'hombre. La part amb mes dubtes ha estat sortint del Tagamanent. "La tornada la fem davallant de Tagamanent per la seva vessant de ponent. No és un camí massa ben fressat i, just a la sortida de Tagamanent, s'ha de posar alguna mà" No es gens dificil però ens a costat una mica trobar la baixada doncs no està gens indicada. S'han de baixar per uns rocs posant les mans hem tingut dubtes pero es poc troç i de seguit s recupera els caminets

El porquet de Sant Antoni Jul 1, 2013

JOHNNY59: Celebro que us ho hagueu passat bé fent la ruta. Certament, el pas del camí per zones boscoses afavoreix el poder caminar plàcidament malgrat la calor. Com bé dius, la sortida de Tagamanent és potser més per intuïció que per tenir un camí clarament marcat, però malgrat això no és difícil.

Gràcies per passar per aquí a dir-hi la teva!

Salut i muntanyes!

• Photo of The_Wanderer

The_Wanderer Jul 3, 2013

Muy buena ruta, muchas gracias! He subido mi propia versión entre mis rutas que viene a ser básicamente la misma que esta pero con un par de pequeñas modificaciones y un momento que me desvié y tuve que devolverme. Me gustó muchísimo esta ruta, se te agradece haberla compartido.

El porquet de Sant Antoni Jul 4, 2013

THE_WANDERER: Gràcies company per la teva ressenya! Me n'alegro que t'agradés i la gaudissis de valent! Gràcies per passar per aquí i deixar-hi la teva opinió.

• guillemcarres Jul 6, 2013

He fet la ruta aquest matí. Malgrat que ha fet una mica de calor la ruta ha estat espectacular! Sense parar per menjar i estant al cim 5 minutets, pot fer-se la ruta (corrent en certs momentets de baixada) en 3 horetes i escaig. 5 estrelles!

El porquet de Sant Antoni Jul 7, 2013

GUILLEMCARRES: Eps! Doncs les meves sinceres felicitacions per batre la meva marca de molt! Huas! La veritat és que jo això de córrer per la muntanya no ho duc massa bé i, per tant, ho faig tot caminant. Però, de veritat, enhorabona per haver fet la ruta en aquest temps. Demostres tenir una forma envejable! I d'altra banda, i el més important, celebro que hagis gaudit de la ruta i que la cataloguis d'espectacular!

Una abraçada, salut i muntanyes!