Moving time  one hour 56 minutes

1.2
2.4

Viewed 2002 times, downloaded 122 times

near Ogassa, Catalunya (España)

La pujada al Taga per Sant Martí d’Ogassa no és difícil, però sí que és una mica exigent i poc recomanable de fer-la a ple Sol, doncs a partir de l'abeurador de la font del Freixe ja no trobem ombres, sols prats de pastures.
En arribar a la Portella d'Ogassa el camí es torna més suau , veient la creu a la nostra esquerra i que en poc més de mitja hora s'arriba al cim del Taga, on hi ha el vèrtex geodèsic (referència 290083001).
De baixada es fa el mateix tram uns 330 metres, fins el coll de Comallonga, per girar després cap la dreta en direcció a coll de Jou.
Uns 100 metres abans d'arribar a la pista de formigó, si anem en direcció a la boixeda de la nostra esquerra, passarem per la font de la Rata, on es pot seguir el camí de tornada o be arribar primer a visitar el refugi de sant Jordi i després, anar en direcció a l'abeurador, per retrobar de nou el camí del Serrat de la Puella, amb marques grogues, que ens tornarà a la font del Freixe i d'allà al lloc de sortida.
Parking

Sortida

Aparcament a la part del darrera de l'església. L’ermita de Sant Martí d’Ogassa, a 1.340 m d’altitud, està situada sota els contraforts de la serra Cavallera. S’hi venera la imatge de la Mare de Déu del Puig de França, una talla d'alabastre del segle XIV, la qual és pot veure al Museu Episcopal de Vic. El dia 11 de juliol de 1981, s’hi reposà una reproducció exacta de la imatge, obra de Francesc Fajula. Encara conserva el forrellat romànic, on hi ha incisions de tipus geomètric. També és de la mateixa època el tirador.
Information

Indicador

Al costat mateix de l'església de sant Martí, trobem la pista que surt a la dreta en pujada, direcció a la Portella d'Ogassa

Font

Abeurador

Uns cent metres més amunt de la font, trobem l'abeurador pel bestiar. Es troba al llindar del límit dels arbres. A la dreta trobem el camí que ve de mas Bassaganya

camí amb llaçades

El camí puja fort, fent llaçades que ajuden a superar el desnivell. Per tot el camí de pujada trobarem marques fetes amb un cercle blanc amb un punt verd al mig.
Information

Portella d'Ogassa

Arribant al coll de la Portella d'Ogassa, a la nostra dreta hi ha el puig del Pedró de Mitjavila. En aquest punt la pujada ja es fa molt més suau. A l’esquerra ja es veu el cim del Taga i la direcció a seguir entre els prats.

camins

Camins fresats per l'aigua. A l'esquerra queda el turó de la Portella i el coll de Comallonga. Aquest indret també es conegut com la "Comarca"

Pujada al cim.

Aquí ja ens enfilem per la Serra de Conivella, que separa els Prepirineus de la zona axial. Si mirem enrere podrem veure el Puig Estela ( 2013m.) i el Puig de Coma d'Olla ( 1930 m.)

Cim del Taga 2040 m.

L’imponent Creu que corona el cim, col•locada l’any 1959, quan hi toca el sol és visible des de força lluny. Algú l'ha pintat amb "color groc reivindicatiu"; abans sempre havia estat de color blanc.
Lake

Bassa al Pla de Cabanes

Vista de sant Amand (1851m.) i del Taga

Font de Coll de Jou

Aquesta font també és coneguda com la font de la Rata.

Abeurador de coll de Jou

Aquí es troben unes marques grogues de Itinerannia d'un camí ombrívol i ben condicionat que et mena fins el torrent de la font del Freixe, i es conegut com el camí del Serrat de la Puella.

Vista des del Serrat de la Puella

River

Torrent de la font del Freixe

Passat el torrent, a uns 10 metres, hi havia un indicador de itinerannia que t'informava de les direccions a seguir, però ara sols queda uns 20 cms. del pal de fusta aferrat al terra, doncs la resta a algú li deuria fer nosa........

Caseta de les aigües

Caseta on es fa l'escomesa pel proveïment d'aigua del municipi d'Ogassa.

• Photo of mfelip

mfelip Aug 16, 2018

Ruta per fer un matí amb família

• Photo of ferbotten

ferbotten Oct 15, 2018

Moderado ya que no hay agua ni casi bosque

• Photo of albhertot

albhertot Oct 15, 2018

mfelip, gràcies per la valoració; i si vas amb la família en temps de bolets (camasecs i moixernons), encara gaudireu més.....

ferbotten, gràcies per la valoració.
    Es cert que aquest recorregut no té bosc i ja he recomanat no fer-ho a ple Sol a l'estiu, però de fonts trobem la del Freixe i la de Coll de Jou, que aquest any han anat curulles d'aigua.

• Photo of lorenbarcelona

lorenbarcelona May 13, 2019

Gràcies per pujar la ruta, em va agradar molt.
    La part final de la baixada està molt bé

• Photo of albhertot

albhertot May 13, 2019

Lorenbarcelona, gràcies per la teva valoració; si t'agrada aquesta zona, et recomano pujar a sant Amand.....

• Photo of lorenbarcelona

lorenbarcelona May 13, 2019

Genial, m'ho miro per fer-ho. Gràcies