Uploaded September 9, 2019

Recorded September 2019

2.8
5.6

near Ameijoeira, Viana do Castelo (Portugal)

La Sierra do Quinxo es macizo granítico ubicado al suroeste de la provincia Orensana, haciendo frontera con Portugal. Del lado español el Parque Natural Baixa Limia – Serra do Xués y del portugués Parque Natural Peneda – Gêres. Ambos espacios en conjunto conforman el Parque Transfronterizo Gêres – Xurés.
La orientación de O Quinxo es de norte – sur con su punto más elevado en Quinxo que es vértice geodésico en el concello de Entrimo. En esta montaña está la Reserva Integral del Barranco de Olelas, de obligada visita.
Uno de los accesos más conocidos desde la parte española es desde A Pereira, relativamente descansado, utilizando al principio la Pr-g Ruta do Pan que nos llevará por señales blancas – amarillas hasta una fuente (lugar o zona denominada A Gurita). Aquí abandonaremos la Ruta do Pan, dirección sur, para continuar por una pista de montaña, pasando por el Coto Marela y el Coto Medelo.
Otra manera, utilizada en esta ocasión, fue desde el paso fronterizo de A Meixoeira, caminando, al inicio del recorrido por la Ruta Ecuestre. Hay una verja que permite el paso a pie, pasando por el alto do Acebedo do Mariñeiro para en poco tiempo encontrar una placa metálica colocada en una roca. Continuamos por un camino fácil con preciosas vistas con masas graníticas multiformes hasta llegar a un cruce, lugar de paso importante en tiempos pretéritos entre España y Portugal. Unos indicativos en este punto: Coto do Frada – Guxinde. Un leve descenso nos llevará hasta un depósito de agua de reciente construcción. Ya estamos en lugar – zona de A Gurita. Continuamos hasta el Coto Medela.
A partir del Coto Medela no hay pista ni senderos. Empieza la parte complicada de la subida entre las piedras, los bolos y vegetación típica de estos montes, utilizando algunos pasos de las vacas. Se ascenderá de manera aleatoria, sin camino definido buscando las zonas más fáciles en busca del Quinxo a 1.166 metros sobre el nivel del mar.
Desde la cima de O Quinxo las vistas son magníficas. Miramos al norte y vemos la Pena de Anamao, refugio de escapados (leyenda). Miramos hacia el sur y vemos la Sierra de Santa Eufemia y a continuación A Serra Amarela con el alto de Louriça (Portugal). Giramos a nuestra izquierda y vemos los mágicos Pico Nevosa en la Serra do Gêres y Fontefría en la Serra do Xurés. Y hacia el oeste, la Serra de Soajo y A Serra da Peneda (Portugal).
Un lugar mágico, a pesar del gran incendio que sufrió toda la sierra en 2016, arrasando más de 2.800 hectáreas.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A serra do Quinxo é un macizo granítico situado ao suroeste da provincia Ourensá, facendo fronteira con Portugal. Ao lado español o Parque Natural Baixa Limia – Serra do Xués e do portugués Parque Natural Peneda – Gêres. Ambolos espazos en conxunto conforman o Parque Transfronteirizo Gêres – Xurés.
A orientación de O Quinxo é de norte – sur co seu punto máis elevado en Quinxo que é vértice xeodésico no concello de Entrimo. Nesta montaña está a Reserva Integral do Barranco de Olelas, de obrigada visita.
Un dos accesos máis coñecidos desde a parte española é desde A Pereira, relativamente descansado, utilizando ao principio a Pr- g Roteiro do Pan que nos levará por sinais brancos – amarelos ata unha fonte (lugar ou zona denominada A Gurita). Aquí abandonaremos o Roteiro do Pan, dirección sur, para continuar por unha pista de montaña, pasando polo Coto Marela e o Coto Medelo.
Outra maneira, utilizada nesta ocasión, foi desde o paso fronteirizo da Meixoeira, camiñando, ao comezo do percorrido polo Roteiro Ecuestre. Hai un enreixado que permite o paso a pé, pasando polo alto do Acebedo do Mariñeiro para en pouco tempo atopar unha placa metálica colocada nunha roca. Continuamos por un camiño fácil con preciosas vistas con masas graníticas multiformes ata chegar a un cruzamento, lugar de paso importante en tempos pretéritos entre España e Portugal. Uns indicativos neste punto: Coto do Frade – Guxinde. Un leve descenso levaranos ata un depósito de auga de recente construción. Xa estamos no lugar – zona da Gurita. Continuamos ata o Coto Medela.
A partir do Coto Medela non hai pista nin carreiros. Empeza a parte complicada da subida entre as pedras, os birlos e vexetación típica destes montes, utilizando algúns pasos das vacas. Ascenderase de maneira aleatoria, sen camiño definido buscando as zonas máis fáciles en busca do Quinxo a 1.166 metros sobre o nivel do mar.
Desde a cima do Quinxo as vistas son magníficas. Miramos ao norte e vemos a Pena de Anamao, refuxio de escapados (lenda). Miramos cara ao sur e vemos a Serra de Santa Eufemia e a continuación A Serra Amarela co alto de Louriça (Portugal). Viramos á nosa esquerda e vemos o máxicos Pico Nevosa na Serra do Gêres e Fontefría na Serra do Xurés. E cara ao oeste, a Serra de Soajo e A Serra dá Peneda (Portugal).
Un lugar máxico, a pesar do gran incendio que sufriu toda a serra no ano 2016, arrasando máis de 2.800 hectáreas.

A Gurita

Park

Parque Natural Baixa Limia - Serra Do Xurés

Parque Natural Baixa Limia--Serra Do Xurés

Pedra cabaleira (parece menhir)