1.8
3.5

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Des de Sta. Cecília es segueix el GR que fa la volta al massís en direcció al Monestir de Montserrat; seguint uns excursionistes trec el nas a la canal del Cavall apreciant la magnífica agulla i un altre cop al GR em desvio per la canal Plana fins el seu coll. El sender de la serra de les Lluernes es dirigeix cap a St. Jeroni passant per sota del Cavall Bernat i del Cap de Mort. Després de trobar el camí Vell i Nou de St. Jeroni em desvio a l’ esquerre (rètol indicador al Bruc) cap el coll de les Pinasses deixant a de banda l’ Albarda Castellana. El sender baixa decidit passant per sota del Camell de St. Jeroni fins trobar el sender de la canal de Migdia que en el portell homònim s’ ajunta amb la de la font de la Llum. Es baixen uns metres més per l’ esquerre de la canal del Migdia i passant a l’ altre banda (pintura groga - blanca) es puja per la canal de la Salamandra enganxats a les seves parets fins arribar al coll del Montgròs i al seu allargassat cim. Vistes panoràmiques de bona part del massís. Reprenc la marxa seguint la paret de la Roca Plana dels Llamps fins el coll de les Comes amb un petit tram equipat amb corda. Més endavant es troba la balma de les Pruneres i el coll de l Miracle per on es fa el descens (amb cura a la seva part inicial) fins retrobar el GR que ens deixa un altre cop a Sta. Cecília.