Uploaded October 11, 2020

Recorded October 2020

1.7
3.3

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

Seguint el camí de St. Jaume fins enllaçar amb la Via Verda a l'alçada dels cingles de Ribamala.
Bus stop

Inici

Punt de sortida a l'estació de Bus de la companyia Teisa. Hi ha autobusos cada hora que fan la ruta Ripoll a Camprodon. Anem per la C-26 direcció Ripoll fins el cr. Pere Rovira, seguim i tranquem el primer a la dreta per arriba al Pg. Comte Guifré. A mà esquerra veiem la part posterior del Monestir de Sant Joan.

Monestir St.Joan i Palau Abadia

Envoltem pel darrera el Monestir, a la plaça es troben un Teix i un Avet Pinsap, singulars de la Vila. Sortim a la plaça de l'Abadia.
Bridge

Pont de la Plana

Seguim pel passeig de la Plana i passem pel Pont del mateix nom que creua la Riera de Arçamala

Corriol Cami St. Jaume

Al final del passeig trobem una petita plaçoleta circular per girar els cotxes. A mà esquerra es veu un pal indicador d'itinerannia, el Camí català i el Camí de St. Jaume.
River

Torrent de l'Òliba

Com tots els torrents, és fàcil de passar si no baixa aigua, però el dia que en baixa, haureu de descalçar-vos, no hi ha cap passera.

Cingle de la Roca

Anem seguint el corriol per la riba esquerra del riu Ter. Passem per un pas més estret que es diu el Cingle de la Roca.
Risk

Plana de la Roca

Atenció si hi ha vaques, es passa just pel mig del camp on estan pasturant. No trobo correcta que el camí hagi de passar per allà. Els animals es poden espantar i s'està envaint el seu territori. Al final del camp hi ha un camí a la dreta que et porta cap a la masia de Cal Roca, es un camí vallat banda i banda per evitar que marxin els animals i al final té una porta que està lligada. Es molt important tornar-la a deixar ben lligada, però repeteixo que crec no és el millor pas per fer un camí. El pagès segurament protestarà i tindrà tota la raó. però les marques del camí de St. Jaume estan ben indicades.

Teuleria de la Roca

Al fons la Ginebrosa. Bona vista seguint la pista que hem agafat des de la Roca.

Cal Gat

Voregem la fabrica Fibran que esta a la Colònia Jordana al costat de la masia de Cal Gat

Esquerra

Desviament a l'esquerra. A la dreta es va a dins la fabrica

Can Violi

Un petit mas ple de Carbasses.!!!! Pregunteu pel Joan i us ensenyarà els exemplars que té. Algunes de més de 300 kg.

Plans del Guillot

Cami de Cal Gat a Rodonella

El Serradal

Mas de Turisme Rural

Enllaç Via Verda

Enllacem amb la Via verda que ve de Sant Joan per la dreta nostre

Pont de Rodonella

Passem per sota el pont i seguim la via verda fins Ripoll
Tunnel

Tunel

Resclosa de la Barricona

Seguim per la via verda.

Pas sota C-26

La via verda fa una ziga-zaga dreta esquerra per passar sota la carretera de Ripoll a St. Joan