Uploaded April 4, 2014

Recorded March 2014

2.6
5.3

near Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

Comencem la ruta prop de l'urbanització de Cal Sastre, a la carretera que va de Sant Hilari al Sobirà. Al cap de poc agafem un trencant senyalitzat a mà esquerra que baixa cap al sot del torrent del gavatx. Trobem la font del Vern i la font del Gavatx. De seguida comencem a veure la creu del cim de Sant Miquel de Solterra. Quan el camí comença a pujar agafem un trencant a l'esquerra fins les runes de la casa del Borrell. Molt a prop de la casa trobem el corriol a mà dreta que s'enfila de valent fins al cim de Sant Miquel de Solterra. Si el temps ho permet es poden contemplar unes fabuloses vistes a banda i banda, ja que és el punt més alt de les Guilleries.

Carenegem una estona direcció N-Oest (uns 600 metres) fins que trobem una pista forestal. Agafem cap a l'esquerra i baixem cap a la casa del Soler, fins arribar a la carretera d'Osor. Tirem cap a la dreta i al cap d'uns 300 metres trobem la pista forestal cap a l'esquerra que enllaça, després de passar un pont, amb el GR 178-2. L'agafem direcció Sant Hilari. Passem per les cases de les Illes d'Avall, les Illes d'Amunt, i després hem de creuar la riera d'Osor per continuar a l'altra banda. Es veu un pont que el creua, però caldria passar una valla de filferros i entrar, segurament, en una propietat privada. Optem per creuar passant per sobre un tronc d'arbre tombat que va d'una banda a l'altra. Creuem la carretera i seguim les senyals. Passem pel pou de glaç de la Font Picant, i anem guanyant alçada fins al punt d'arribada, passant per un parell de fonts perfectes per refrescar-nos.