Uploaded July 28, 2013

Recorded July 2013

2.3
4.6

near Sant Aniol de Finestres, Catalunya (España)

Molt ben acompanyada per en Toni, en Santi i el Miquel, avui hem tornat cap a la Vall de Llémena.
Comencem la ruta des de St. Aniol de Finestres i enfilem el camí cap a l'ermita de Sta. Maria de Finestres. Abans però , just abans d'agafar el camí, anem a visitar el Roc de la Melca , un gran bloc de pedra sorrenca fossilífera
eocènica, on sota les seves vores hi ha un petit abric que fou ocupat per l’home prehistòric.
Amb una forta xafogor, enfilem pel costerut corriol que ens portarà a Sta. Maria de Finestres, l'església del Castell de Finestres.
Aquest temple , d'origen romànic però amb nombroses modificacions posteriors, fou consagrat pel bisbe de Girona l'any 947.
A la primitiva nau, que conserva la volta de canó apuntada, se li van afegir capelles laterals en el mur nord i una gran estança, a mode de segona nau, en el costat sud. També es va construir un campanar de cadireta
de dos ulls, als peus de la nau. El nivell inferior serveix d'atri.
Anem carenant la muntanya fins al punt més al on hi trobem les restes del Castell de Finestres. Amb unes vistes realment boniques, aprofitem per esmorzar.
A partir d'aquí tornem enrere fins a Sta. Maria de Finestres i agafem el camí que ens portarà cap al Puig Sallança(1026 mts), on hi ha un vèrtex geodèsic.
Baixada suau enmig de fantàstiques fagedes, seguint un rierol amb aigua fresquíssima, -on en Toni ha trobat uns quants rossinyols-,passant enmig de Prats, masies espatllades, vells testimonis de la duresa en què devien viure la gent d'aquelles contrades.
Deixem el camí per baixar a través d'un corriolet amb molt de desnivell (el meu genoll en dóna fe!), sentint l'agradable soroll de l'aigua del rierol.
Arribada al nostre punt de partida sense una gota d'aigua a la motxilla , cansats i molt assedegats , però contents d'haver compartit una fantástica matinal!
La Mari, com sempre , ens esperava amb la taula parada per refer-nos de l'esforç, i a fe que ho ha aconseguit!!

Fins la propera!

Balma

• Photo of capita haddock

capita haddock Jul 30, 2013

Molt bons comentaris Cuca de Llum!