Moving time  one hour 34 minutes

Recorded October 2019

1.1
2.3

near Solsona, Catalunya (España)

Hem sortit de Solsona per pujar al Castellvell seguint part de camí que van fer els gegants Regira-Rocs per anar a robar el blat amagat al serrat del Castellvell.

Hem sortit de la Plaça Major cap a la creu dels Masos, que sempre és de bon visitar.

Hem continuar fins a la Canal per seguir el camí que van fer els gegants Regira-Rocs, i des d’on es veuen molt bé els tres turons del Serrat del Castellvell.

Hem pujat pel camí de les arnes, de mal fer i en el que cal vigilar en no molestar a les abelles. Recomanem anar pel camí de les escales de pedra.

Hem fet el cim del turó del calvari i hem continuat pel camí que puja al turó més alt i llarg del Serrat del Castellvell.

Hem passat pel camí on els gegants Regira-Rocs van fer la trencadissa de les roques per robar el blat.

Hem pujat fins dalt del serrat i hem vist les sitges ibériques. També hem anat a veure la cova per on amagaven el blat i per on els gegants no podien entrar perquè eren massa grans.

Després hem continuat fins al Castellvell i hem anat a encendre una espelma a la Marededéu del Remei.

Hem tornat a Solsona pel camí de sempre i hem fer parada i foto a la creu del Castellvell que hi ha al trencant de la Cabana del Ton.

Si voleu conèixer la història de les roques dels gegants Regira-Rocs al Castellvell de Solsona, la podeu llegir a:

Creu dels Masos

El Serrat del Castellvell des de la Canal

Camí de les arnes o dels ruscs

El Calvari, pujant per la cara sud

Les Roques dels gegants Regirà-Rocs

Diuen que aquestes roques les van trencar els gegants Regira-Rocs a cops de cap, perquè quan van anar a robar a Solsona els hi van fer creure que dins de la muntanya més alta i més llarga del serrat del Castellvell hi havia el blat de la collita amagat. Sembla ser que van tornar a Montserrat sense blat i amb un mal de cap considerable, i en aquest indret encara podem veure la destrossa que van fer. https://spivakmichael.wordpress.com/2019/09/29/les-roques-dels-gegants-regira-rocs/

Sitges ibèriques per guardar-hi cereals

Sitges ibériques a les restes arqueològiques de l’antiga Setelsis. En la darrera imatge es poden veure les sitges des d’un drone a les excavacions de l’any 2012 fetes pel CEL (Centre d’Estudis Lacetans).

Cova del Castellvell

Cova del Castellvell que, segons la pastora que va enredar als gegants Regira-Rocs, feien servir els pagesos per amagar la collita dins de la muntanya, i per on els gegants no podien passar.