Uploaded December 5, 2011

-6 f
4.0
8.0

near Solíus, Catalunya (España)

Solius - Castell Solius - Cova dels Moros - Menhir de Can Llaurador - Cova de Sa Tuna - Poblat Ibèric de Plana Basarda - Montclar - Sant Baldiri - Cova dels Lladres - Paradolmen de Can Cabanyes - Pedra dels Sacrificis - Abric de Can Cabanyes - Paradolmen de Pedra Sobrealtra - Menhir d’en Llach - Puig de Cadiretes - Paradolmen d’en Garcia - Menhir de Montllor - Pedra de ses Hores - Menhir de l’Aromir o d’es Morteràs (caigut)- Mare de Déu de Gràcia - Pins del Bisbe - Suro de la Custodia - Cala Pola - Cala Bona - Tossa 2011-12-04 07:20

Ruta molt interessant que transcorre per camins i per corriols, a la vista dels Carcaixells. Primer hem anat (encara a plena nit) al Castell de Solius. Increïble la seva posició i la vista des del seu cim. Després hem anat a veure la Cova dels Moros. Hem anat a buscar la pista que passa just al costat del Menhir de Can Llaurador i agafant un corriol a l’esquerra arribem a la impressionant Cova de Sa Tuna (hi va viure en el seu interior molt de temps un tal Malallarga. Uns diuen que va ser picada a ma fa uns 3.000 anys, tot i que darrerament el geòleg de l’UG Carles Roqué, amb tres col•legues més, han escrit un interessant article sobre “Granite caves in the north-east of the Iberian Peninsula: Artificial hypogea versus tafoni” on posen en dubte que son fetes per la ma de l’home i es decanten per un aprofitament de forats naturals anomenats tafonis. La tertúlia i controvèrsia està oberta –jo personalment hi veig un cert sentir de creació artificial a aquestes formes simètriques i ben orientades, tot i que potser sí que aprofitessin inicialment un forat natural-). Després ens arribem al poblat iber de Plana Basarda (diferents corriols ens porten per diferents indrets on es troben forats o sitges, cal fer atenció!!! Sobretot si es va amb mainada!!!), excavades a la roca, algunes d'elles plenes d'aigua i d'altres mig enrunades. Unes estan netes i es veuen be, però d'altres es troben amagades en la espessa vegetació. També hi ha escalons picats a la pedra i una gran cisterna. També hi trobem una cova artificial –sempre he pensat que tal com està orientada podria ser la “nevera” del poblat.) Ens hem arribat a dalt de Montclar i a Sant Baldiri. Des d’aquest punt hem seguit el GR92 (més o menys) fins a les runes de l’ermita de la Mare de Déu de Gràcia. Pel camí ens desviem per anar a buscar la Cova dels Lladres –fa tres anys no va ser possible- aquest cop després de 30 minuts la trobem ... està realment emboscada –en qualsevol cas sempre és millor seguir la nostra traça de tornada de tots els indrets, ja que normalment està millor que l’anada-. Després hem vist el petit Paradolmen de Can Cabanyes i just darrera la Pedra dels Sacrificis, ens hem desviat per veure l’Abric de Can Cabanyes i aquest cop sí hem anat fins el Paradolmen de Pedra Sobrealtra (fa tres anys el varem passar de llarg). Després del Menhir d’en Llach ens hem enfilar al Puig de Cadiretes (però no hem buscat la seva cista). Ens hem desviat a la dreta per anar a visitar el bonic Paradolmen d’en Garcia. I al costat del camí hem vist el Menhir de Montllor, la Pedra de ses Hores i el Menhir de l’Aromir o d’es Morteràs (caigut) i on hi ha pintat un senyal de GR!!. Des de l’ermita hem seguit un bonic corriol fins els Pins del Bisbe i hem pogut fotografiar el Suro de la Custodia. D’aquí directes a la Mar -passant pel mig d’un Càmping, en aquestes dates tot buit- i hem agafat el camí de ronda que ens ha portat fins a Tossa on hem dinat a ran de platja a la terrassa del restaurant “Rem Vell”. Per tot el camí ens han acompanyat les cireres d’arboç, un dels pocs –o únic- arbre, que ens dona el fruit al mateix temps que està florit!!.

Abric de Can Cabanyes

04-DIC-11 11:34:28
Mooring point

Cala Bona

04-DIC-11 14:39:11

Cala Pola

04-DIC-11 14:23:39
Refuge

Castell de Solius (runes)

04-DIC-11 07:39

04-DIC-11 13:30:44

Menhir de Can Llaurador

04-DIC-11 8:22:10

Menhir de l'Aramir o d'es Morteràs (caigut)