Uploaded February 12, 2011

Recorded February 2011

1.3
2.6

near Solíus, Catalunya (España)

La Plana Basarda és un lloc feréstec, que a dia d'avui encara és força misteriós.

Ens trobem al Baix Empordà, Ardenya, Vall d'Aro, Santa Cristina d'Aro, Solius.

Un poblat ibèric, poc trepitjat, i amb elements visibles molt impactants.

Si hi aneu, compte!

Mantingueu el lloc tal qual està!

Però a banda no hi aneu amb nens petit o animals de companyia sense lligar. Hi ha sitges al terra que us poden donar ensurts.

Si hi aneu, disfruteu del passeig i del lloc!

Creiem que el tros més maco de camí és el que hi ha entre la sorprenent Cova de Sa Tuna (similar a les que hi ha davant el castell de Solius) i la torre d'alta tensió que es troba abans de la desviació a la Plana Basarda.

Quina meravella tenir la Roca Rodona d'en Cama i els Carcaixells a una banda i Predralta amb el seu mirador a l'altre.

I l'emoció quan es troba la cova artificial i poc després la primera sitja ...!!!

Podeu baixar per el mateix camí, o, ja que hi sou, arribar-vos fin als coll del Montclar com hem fet nosaltres.

Si també ho feu i torneu per el PR, us aconsellem bon calçat i bons turmells, les pendents i el saulò us posaran a prova.

Hi ha més variants, però ja hi haurà més oportunitats per a parlar-ne.

I per dinar, abans o després de l'excursió, us recomanem Can Xerta (972 83 82 83), a Santa Cristina, on des de fa anys, quan encara estaven a Mas Pla, som fidels a l'arròs a la cassola i al vi rosat de la casa.

Per suposat, aprofitem per tornar a recomanar la petita joia que és el llibre de l'Albert Gironès: Vies Ferrades, Coves i Indrets de la Costa Brava, La Butxaca de Muntanya, 2004.
Probablement el podeu trobar (o demanar) a la Llibreria Roldós o a la Llibreria La Guineu, ambdues a Sant Feliu de Guíxols.

Salut i botes.

Bloc amb rutes nostres a http://ambotes.wordpress.com

Cisterna
Sitja
Can_Llauradó

• Emili1957 Mar 6, 2011

cova sa tuna ( can llaurador ) /outdoor-trails/solius-adenya-cova-de-sa-tuna-poblat-iberic-la-plana-basarda-montclar-can-llaurador-1467876#wp-1467887

• Photo of capita haddock

capita haddock Mar 11, 2011

Excel•lent recorregut, s’agraeix el detall en el poblat ibèric de Plana Basarda i les acurades observacions.

• Photo of marc_ganxo

marc_ganxo Aug 13, 2011

Un cop passat el menhir de can Llauradó a poca distància seguint el camí cap a Plana Basarda a mà esquerra, trobarem una roca que a la seva basant Est té una entrada a la cavitat del megalític. Se suposa que era un sepulcre. https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/solius-adenya-cova-de-sa-tuna-poblat-iberic-la-plana-basarda-montclar-can-llaurador-1467876#wp-1467886/photo-490338

Ambotes Aug 17, 2011

Hola Marc,

et refereixes a Sa Tuna ?

Salut, ambotes https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/solius-adenya-cova-de-sa-tuna-poblat-iberic-la-plana-basarda-montclar-can-llaurador-1467876#wp-1467886/photo-490338

• Photo of marc_ganxo

marc_ganxo Aug 24, 2011

Sí, exacte. Ja veig que coneixes bé la zona.
    Molt interessants les teves rutes. El megalitisme per desgràcia és un patrimoni que no sabem ni promocionar ni preservar. https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/solius-adenya-cova-de-sa-tuna-poblat-iberic-la-plana-basarda-montclar-can-llaurador-1467876#wp-1467886/photo-490338

• lluisisonia Oct 18, 2011

Gracies Capità, fa temps que buscavem aquesta ruta, de ben segur que molt la farem! :D

• Photo of capita haddock

capita haddock Jul 27, 2012

Ruta molt interessant, amb excel·lents informacions.

• Photo of marymountains

marymountains Apr 21, 2013

Bona ruta! Variada i exigent a trams, en un entorn perfecte!

Ambotes Apr 22, 2013

Gràcies marymountains !
    A nosaltres també ens agrada molt. I arribar a les restes del poblat de la Plana Basarda sempre és especial. Salut i botes.

garriga.com Aug 9, 2013

El mapa topográfico, indica que la cova de sa tuna está cerca del poblado de plana basarda y su foto no corresponde con esta descripción, ya que vd., la coloca cerca del menhir de can Llauradó.
    El ayuntamiento da una buena valoración a esta cueva pero no consigo saber cual es la verdadera localización.
    ¿Lo sabe Vd?.
    Gracias y saludos

¿Lo sabe Vd?.
    Gracias y saludos

Ambotes Aug 9, 2013

Hola garrigacom,
    Nuestra posición es correcta. De hecho, las rutas que los diferentes aficionados vamos compartiendo permiten corregir errores puntuales de los mapas, que en algunas ocasiones son abundantes.
    Suerte y que disfrutes su visita.
    Salut I botes. /outdoor-trails/solius-adenya-cova-de-sa-tuna-poblat-iberic-la-plana-basarda-montclar-can-llaurador-1467876#wp-1467887

garriga.com Aug 9, 2013

Gracias y tienes razón he buscado lugares que he visitado y he comprobado que algunos mapas indican posiciones que no corresponden a la realidad. /outdoor-trails/solius-adenya-cova-de-sa-tuna-poblat-iberic-la-plana-basarda-montclar-can-llaurador-1467876#wp-1467887

Ambotes Jul 21, 2014

Disculpa garrigacom el año de retraso en responderte! (Se nos pasó tu mensaje y justo ahora lo hemos visto).
    Seguramente ya es tarde, pero te respondemos. Nuestra posición es la correcta. Es demasiado habitual que los mapas topográficos contengan errrores de este tipo, por lo que la labor de los senderistas ayuda a posicionar correctamente muchos lugares de interés.

• maciapou Nov 15, 2014

Som uns enamorats de l'ardenya, solius, cadiretes... ens hem passat l'estiu 2014 voltant per la zona. No coneixiem aquest lloc. Desitja ja descubrir-ho. Moltisimes gràcies pel report.

Ambotes Nov 17, 2014

Hola maciapou!
    Esperem que us agradi quan la feu.
    Si les busqueu, podeu trobar moltes rutes nostres més per la zona i també dels amics montagut, capita haddock, ...

• Photo of santiv

santiv Apr 19, 2017

Hola,

Vam disfrutar molt aquesta ruta. És molt interessant en un paratge excepcional.
    Moltes gràcies per tota la detallada informació que has penjat.

Salutacions

Ambotes Apr 20, 2017

Ostres santiv!
    Quines ganes de tornar-hi al llegir el teu amable comentari ...
    Gran indret i ple de rutes molt interessants.
    Salut i botes i Plana Basarda.