4,735 ft
2,722 ft
1.6
3.1

near Ovacık, Antalya (Türkiye)

İskender büyük seferinde ordusunu Phaselis'e getirdi.İskender , Phaselis'i sürekli yağmalayan ve vur kaç taktikleri ile zarar veren Mnara'lıları cezalandırmak isteyince, Mnara ihtiyar heyeti teslim olmayı önersede,gençler ailelerinin tutsak edilerek acı çekmesin diye bir gece tüm evleri ateşe verip eş ve çocuklarını yok etti. Mnara'lı tüm erkekler de İskender ile savaşarak yok oldular.

İskender seferinden sonra Mnara, blok kaya anlamına gelen Marmara isimini almış.
Bölgenin idari merkezi olan Mnara gerçekten çok korunaklı. Bu gün bile ulaşılması çok zor...

Sicilyalı tarihçi Diodorus'un dediği gibi "..Ulaşılması zor yüksek bir yerde Mnara..."

Gayet zevkli ve güzel bir yürüyüş oldu. Biraz zorlu idi ama ben çok keyif aldım. Kondisyonu iyi olan arkadaşlara öneririm.

“Doğada misafir olduğumuzu unutmayalım.”

Barutgöl

Eğridağ

Gavurambarı Tepe

Kavak Dağı Zirve

Kocagayrak Tepe

Manzara Yeri

Meclis Binası (Büyük Bloklu Yer)

Mnara Kalıntılar

4 comments

• Photo of Deniz Kaplan

Deniz Kaplan Mar 5, 2021

Sanırım en güzel Mnara rotası sizin yayınladığınız rota.
    Teşekkürler. :)

• Photo of Metin ULUIŞIK

Metin ULUIŞIK Mar 5, 2021

Yürümeden önce çok inceledim ve karma bir rota takip ettim. Hemen hemen tamamı patikalardan devam ettik. Sadece kentten ayrılan son bölümde patika uçtuğu için kısa bir bölüm orman içinden gittik. Yine gitsem aynı rotayı takip ederim...

• Photo of Mustafaşahin

Mustafaşahin Apr 11, 2021

Çok güzel bir rota hazırlamışsınız teşekkürler emeğinize sağlık sorunsuz tamamlandı