Uploaded April 1, 2019

Recorded March 2019

1.5
3.0

near la Nou de Berguedà, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta a Wikiloc, sempre es tècnica.
Per la dificultat física cal tenir en compte distancia i desnivell.
Els Waypoints marquen les cruïlles i punts d'interès de la ruta.
---
Si fem servir l'aplicació per mòbil de Wikiloc, entrem a la ruta i a
" com arribar-hi en cotxe" , i ens porta al lloc de sortida de la ruta.
COM ARRIBAR: A la C-16 de Berga al Túnel del Cadí, poc desprès de la tèrmica de Cercs, agafem a ma dreta el trencall que porta a la Nou de Berguedà.
---
DIFICULTAT : Moderada - fàcil . Corriols molt fresats i fàcils de seguir sense cap dificultat. Només el tram d'accés al Sobrepuny petit cal una mica d'atenció.
RUTA: Ruta per la Serra de Catllaràs, per accedir al cim del Sobrepuny, inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC.
Sortim de la Nou del Berguedà cap el Santuari de Lourdes.
Passem el Torrent i la carretera de Vilada i comencem una constat pujada, amb alguns trams senyalitzats i algun petit tram, com una clariana amb prats en que el camí es perd una mica.
Seguim pujant fins que ens desviem per anar al Sobrepuny de Baix, amb un camí que passa prop de la cinglera i amb magnífiques vistes.
Tornem enrere i seguim cap el Sobrepuny, amb menys vistes que el Sobrepuny de baix, doncs està rodejat de vegetació.
Comencem la baixada direcció al Coll de la Plana, on agafem el GR-241
Anem baixant seguint el GR i passem per la Mina de les Agudes.
Seguim baixant per un corriol molt fresat i arribem a la Font de Cal Patzí i a la Nou de Berguedà, punt de sortida.
Viquipèdia.
El Sobrepuny és una muntanya de 1.655 metres que es troba entre els municipis de Castell de l'Areny, la Nou de Berguedà i Vilada, a la comarca del Berguedà. És un dels principals cims de la Serra de Catllaràs. Al cim s'hi troba el vèrtex geodèsic número 283088001 i un mirador important.

Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC.

Es pot accedir des de diferents punts, un dels més coneguts surt des del santuari de Lurda de la Nou, a La Nou de Berguedà

Indicador.

Font de Cal Patzí.

GR 241 La Nou de Berguedà.

Mine

Mina de les Agudes.

Indicador La Nou de Berguedà.

Coll de la Plana. Seguir direcció La Nou de bergueda

Collet del Faig

Sobrepuny.

Sobrepuny petit.

dreta

Corriol.

Santuari de Lourdes.

Indicador Santuari de Lurdes.