1.7
3.4

near Chodos, Valencia (España)

SL-X 06. Penyagolosa per la moleta de Gargant. Xodos

Sender local circular. Xodos.

Ruta per a caminar o córrer per muntanya. Eixim de Xodos pel camí reial del Castell de Vilamalefa. Només passar el mas de Felipe, travessarem el barranc del Mas de Vela cap al mas del Sord, on girarem a la dreta per remuntar la moleta de Gargant, el cim de la qual se situarà a escassos 175 m a la nostra esquerra. D'allà, pujarem cap a la roca de l'Àguila, que quedarà a la nostra dreta, i girarem lleugerament a l'esquerra, cap al tossal de les Mallades. Deixarem, a l'esquerra, el camí cap al Penyagolosa i, amb un gir important a la dreta, començarem a davallar fins al Pla de la Creu, on agafarem la GR-33 per a retornar fins a Xodos.

Traçat i rehabilitat (2013-2015) pel CIM Penyagolosa Xodos, amb l'esforç de tots els voluntaris, tant socis com col·laboradors.

a Penyagolosa

Pla de la Creu

pujada a la moleta de Gargant

• Carlosseguer Oct 18, 2017

Gracias por todo vuestro trabajo para senderistas y amantes de la naturaleza. Mi pregunta es que he observado en un mapa de Xodos de TOSSAL que hay una senda que une el mas de Vela, les Solanilles, mas de Griva y els Col-legials. Pero no encuentro por ningún lado un track de ese recorrido.
    Es de los pocos recorridos que me faltan por Xodos y me encantaría poder realizarlo...si está pasable, claro.
    Gracias por adelantado otra vez. Todas vuestras rutas son geniales.

• Photo of CIM Penyagolosa

CIM Penyagolosa Oct 19, 2017

Hola Carlos. Gràcies pel teu missatge. La senda que ens comentes és molt fàcil de localitzar i fàcilment transitable a peu. L'hem utilitzada en sentit descendent per a la Marató del Penyagolosa Xodos. Pots trobar-la a https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=17991112 entre els punts "Ctrl. del mas de Vela 1/2" i "Ctrl. del mas del Sord 1/2".

• Carlosseguer Oct 19, 2017

Genial. Ya está en el GPS y a esperar el momento.
    Seguid con vuestra actividad montañera.
    Salud y un abrazo

• Photo of Sergi Cardona

Sergi Cardona Nov 12, 2019

Ruta ben indicada, fàcil de seguir i en un bonic entorn, prop del sostre de Castelló!