1.3
2.7

near Otos, Valencia (España)

A mig camí entre la muntanya i l’embassament de Bellús, el terme d’Otos ofereix itineraris interesants per practicar el senderisme entre camps de cultiu i oliveres centenàries. A la part baixa del terme municipal vos recomanem la visita als refugis antiaeris de la Guerra Civil (restaurats i museïtzats).
En la part alta del terme s’alça l’imponent cim del Benicadell i el seu Paratge Natural Protegit. Una bona forma d’endinsar-vos per la serra de Benicadell és emprant del SL CV-10, un sender circular de 8,5 quilòmetres i una dificultat mitja-baixa que comença al nucli urbà. Al llarg del traçat trobareu: Cultius de secà presidits per antigues casetes de llaurador i murades de pedra; El Castell de Carbonera (660 m.sn.m.) i les seues vistes privilegiades de la comarca; Unes interessants coves a la vora de la pista forestal i al barranc de la Mata (cova de Coleto); Un forn de calç al mateix paratge de la Mata, testimoni d’antics oficis ara perduts; L’àrea recreativa del barranc de la Mata on descansar i refrescar-vos, presidida pel depòsit d’aigua i el rellotge de sol de “La Font de la Vida”; La nevera de Tormo del S. XVIII i el seu interessant túnel-cova d’empouar; El mas de Suagres de la mateixa cronologia; I als peus d’Otos, el Pouet, l’assut de Pantàliga, i l’àrea recreativa de la Font de Baix.
Si voleu perllongar el vostre passeig podeu enllaçar amb la xarxa de senders de Beniatjar-Salem pel PR-CV 213 i les seues variants al peu del cim de Benicadell, o bé enllaçar a prop de la Font Freda de Bèlgida amb el PR-CV 222 d’Atzeneta d’Albaida al cim del Benicadell, i el SL-CV 118 del Castell de Carrícola (El Palomar). Si feu el passeig amb bicicleta de muntanya, vos recomanem la Ruta BTT 6 Circular al Benicadell. Endavant!

***************************************

A medio camino entre la montaña y el embalse de Bellús, el término de Otos ofrece itinerarios interesantes para practicar el senderismo entre campos de cultivo y olivos centenarios. En la parte baja del término municipal encontramos los refugios antiaéreos de la Guerra Civil (restaurados y museizados).
En la parte alta del término se levanta la imponente cima del Benicadell y su Paraje Natural Protegido. Una buena forma de adentrarse por la sierra del Benicadell es utilizando el SL CV-10, un sendero de 8,5 quilómetros y dificultad media-baja que comienza en el núcleo urbano. A lo largo del trazado encontraréis: Cultivos de secano presididos por antiguas casetas de labrador y abancalamientos de piedra; El Castillo de Carbonera (660 ms.n.m.) y sus vistas privilegiadas de la comarca; Unas interesantes cuevas a la vera de la pista forestal y en el barranco de la Mata (cueva de Coleto); Un horno de cal en el mismo paraje de la Mata, testimonio de antiguos oficios ahora perdidos; El área recreativa del barranco de la Mata donde descansar y refrescaros, presidida por el depósito de agua y el reloj de sol “La Font de la Vida”; La nevera de Tormo del siglo XVIII y su interesante túnel-cueva de empozar; La masía de Suagres de la misma cronología; Y a los pies de Otos, el Pouet, el azud de Pantáliga; y el área recreativa de la Font de Baix.
Si queréis alargar vustro paseo podéis enlazar con la red de senderos de Beniatjar-Salem por el PR-CV 213 y sus variantes a los pies de la cima del Benicadell, o bien enlazar cerca de la Font Freda de Bèlgida con el PR-CV 222 de Atzeneta de Albaida a la cima del Benicadell, y el SL-CV 118 del Castillo de Carrícola (El Palomar). Si realizáis el paseo en bicicleta de montaña, os recomendamos la Ruta BTT 6 Circular al Benicadell. ¡Adelante!.

********************************

+ iNFO
Ajuntament d'Otos: 962 358 235 www.otos.es
Facebook: El poble dels rellotges de sol / Viure a Otos

• Photo of Jose Atletisme

Jose Atletisme Jul 22, 2016

Un trajecte fantàstic per disfrutar del nostre entorn més pròxim i del nostre patrimoni històric i natural.