Uploaded November 22, 2019

Recorded November 2019

2.2
4.4

near Siurana de Prades, Catalunya (España)

16-11-2019

Comencem la caminada en els plans de l'Isidret, a uns 1300 m de Siurana. Sortim planejant en direcció (N-E) pel costat de la caseta del Jaume, més endavant trobem el pal indicatiu del Grau del Corral Nou, amb un pendent molt pronunciat que baixa al fons del Riu Siurana on trobem el Molí de l'Esquirola.
Remuntem el riu traspassant-lo un parell de vegades per deixar-nos davant del grau del Nen de Prades. Al capdamunt del grau trobem una pista precària, que tot planejant passa pel costat de les Socarrades, mas d'en Porrera, i masos de Galzeran.
Tocant les parets del mas en direcció (S), surt el corriol que baixa pel grau de (Galzeran) fins a tocar el Riu de Siurana. Pels afectes de la riuada, hem de sortejar gran quantitat d' arbres durant uns 100 m riu avall, fins a trobar el corriol que ens duu a la balma de la cova Serena.
Seguim la pista que surt de la balma i ens deixa a la zona del salt dels Gorgets, en aquest punt trobem el sender GR-7 que puja al collet de la Bassa i a pocs metres les ruïnes de Gallicant, excel•lent mirador del poble de Siurana.
Altre cop al collet de la Bassa darrera el pal indicador, surt el corriol que baixa pel grau del Bodró i ens porta al mas d'en Candi al fons de la vall. Darrere dels coberts del mas comença el camí del grau dels Masets. Un camí molt ben conservat que connecta amb la pista de la caseta d'en Jaume, que de bon matí havíem passat, en poca estona tornem a l'aparcament i donem per acabada la caminada d'avui.