Moving time  6 hours 6 minutes

Recorded September 2020

2.7
5.4

near Silvrettadorf, Vorarlberg (Austria)

Silvretta stausee via de rechterzijde begonnen. Bij de kruising dat je via de linkerzijde de rest van het meer kan volgen weer terug naar t begin .d. Silvreta stausee zijn wij rechtsaf gegaan via de "normale" weg op naar de Wiesbadener hütte. Op dit pad / deze weg kan je een wagen tegenkomen, dit is. i.v.m bevoorrading van de Wiesbadener hütte. Ook wordt er daar gefietst. Een goed breed pad. Wel op een gegeven moment wat meer steiging. Je kan ook bovenlangs naar de Wiesbadener hütte. Dan loop je zo goed als gelijk met de "normale" weg, alleen een stuk hoger. Uiteindelijk komt het bovenpad uit op de "normale" weg net voor de Wiesenbsdener hütte. Ik kreeg het idee, nadat ik iemand sprak die vanaf het bovenpad kwam, dat dat pad "makkelijker" was m.b.t. tot steiging. Daar waarschijnlijk niet continue steiging t.o.v. het "normale" pad. Bij de Wiesenbadener hütte heb je een groot terras waar je lekker kunt eten en drinken. Alleen jammer dat om 12:30 uur de aardappelen al op waren🤔😔. Mooi uitzicht op de gletsjers. Van daaruit zijn we via het boven pad weer teruggegaan (leuke klauterstukjes over rotsblokken) en op de kruising richting Piz 6 R (gipfel) gegaan. Je kan ook vanaf iets verder achter de Wiesenbadener hütte naar Pizza 6 R (gipfel) gaan. Uiteindelijk komen beide paden bij elkaar uit en dan heb je een behoorlijke klim (en wat klauterwerk) te gaan (hier hebben wij op afstand 2 murmultieren gespot) en dan bovengekomen nog een stuk naar de gipfel. Toen weer terug naar de kruising en toen zijn wij rechts naar beneden gegaan. Dat hebben we geweten. Veel over rotsblokken naar beneden toe. Aardig wat losliggend grind. Kwamen we onderweg net na de rotsblokken mensen met een hond tegen. Wat waren wij blij dat die van ons niet mee was. Die had dit stuk never nooit niet getrokken. Op zich wel een mooie terugweg. Uiteindeindelijk loop je langs een stroompje terug en kom je geheel rechts van de Silvretta stausee uit. Was je van plan souvenirs te kopen? Doe dit dan gelijk of zorg dat je voor 17:00 uur beneden bent. Wij hebben dit dus niet gered. Een mooie pittige tocht door volledig open terrein. Op de terugweg pas wat schaduw gehad. Met zon brandt die erg goed. Dus zonnebrandcrème meenemen én gebruiken. Wij helaas niet bij een dus aardig verbrand á la kreeft 🤣😉. De andere dag maar e.e.a. gekocht.

• Photo of PaulArnoe

PaulArnoe Sep 9, 2020

Schitterende wandeling met vanaf de Wiesbadenerhütte een zeer pittige klim en afdaling