Time  one hour 40 minutes

Recorded November 2018

0.8
1.7

near Sant Pere de Reixac, Catalunya (España)

Ruta curta que combina el recorregut de l’itinerari SL-C 148 amb la visita a una de les “esglésies amagades” del Vallés: Sant Pere de Reixac.
Seguim l’itinerari fins el Coll de Moià. En arribar, continuem per pista fins a Sant pere de Reixac i tornem al coll per un sender amagat i frondós on recuperem el SL-C 148 per baixar fins a l’inici de la ruta amb unes vistes espectaculars del Vallés.

SL-C 148:
”L'itinerari s'inicia a l'aparcament de l'àrea d'esplai municipal del camí de la font del Tort, a uns 300 metres de l'accés des de la carretera de la Roca (BV5001). S'hi arriba per la carretera de la Roca (BV5001). Accés a l'alçada de la torre dels Conills, a uns 150 metres, en direcció a La Roca, del pont que comunica el nucli urbà de Montcada amb la BV5001.
Es una ruta circular que s'inicia al costat d'una àrea d'esplai. El camí transcorre pel fons de la Vall-Llosera per on corre el torrent de can Güell fins arribar a la font del Tort. A partir d'aquí, s'enfila fins el coll de Moià tot creuant una antiga pedrera recuperada, per a tornar al punt d'inici per la carena del turó de Moià. Es pot fer l'ascensió al mateix turó, que ens ofereix molt bones vistes del Vallès. Ha estat una zona força castigada pels incendis dels anys noranta, però ha desenvolupat una màquia força densa i prou alta que flanqueja gran part del camí.”

Veure més

SANT PERE DE REIXAC:
”Sant Pere de Reixac es un temple romànic bastit per les primeres comunitats camperoles del territori. Construïda al segle X i consagrada a sant Pere l’any 1048, es tracta d’un dels elements més antics del patrimoni cultural montcadenc, i va haver de ser restaurada en diverses ocasions, a causa de cremes i saquejos patits durant la Guerra dels Segadors (1652) i la Guerra Civil. L’església té dues naus paral•leles orientades de llevant a ponent i l’absis amb planta de ferradura que corona la nau lateral és la part més antiga de la construcció. La part superior del campanar és del segle XI. A més dels valors patrimonials de l’edifici, també cal destacar-ne la vista de part de la plana del Vallès i de Montserrat.
L’edifici s’ha inclòs recentment a la Ruta de les Esglésies Amagades del Vallès, amb les esglésies de Santa Maria de Gallecs (a Mollet del Vallès), Santa Maria l’Antiga (a Santa Perpètua de Mogoda) i Sant Cebrià de Cabanyes (a Sant Fost de Campsentelles).”

Veure més

Salut!
Parking

01 Aparcament

Information

02 Panell indicador i àrea de lleure

03 Vistes

Vistes a la Vall-Llosera amb el Turó de Montcada al fons.
Tree

04 Roure gran

05 Masía Tort

06 Font d'en Tort

A la llera del torrent de Can Güell.
Picnic

07 Àrea de lleure

Segona al área de lleure, ara al costat de la font.

08 Cadena. Inici sender

09 Can Panxa

A l'altre costat del torrent. Hi guarden barques...

10 Vistes

Vistes al Turó de Montcada.

11 Veïnat

Can Miqueló - Can Taianet i Ca n'Ortigosa a l'altre banda del torrent.

12 Sender

Continuem pujant.
Mountain pass

13 Coll de Moià

Continuem al front i abaix per la pista principal...

14 Vistes

21 Cementiri i columbari

22 Plaça de l'Aplec

23 Desviament sender

A l'esquerra trobem una cadena i una pista que surt derrere. Nosaltres agafarem un petit corriol a la dreta que ens portará directament al Coll de Moià.

24 Sender

25 Vistes

26 Creuem cadena

Creuem el coll i la cadena per pendre el camí al turó. Recuperem el SL-C 148

27 Senyera i vistes

28 Turó de Moià

Antenes al cim del turó.