Uploaded February 7, 2018

Recorded February 2018

3.7
7.3

near Ulldemolins, Catalunya (España)

Marco senderisme difícil perquè és una ruta en la seva major part fora de camins, i amb cert component d'aventura.

Aquesta ruta la vaig plantejar gairebé sencera com a exploració. No vaig trobar cap track
que enllacés des de la Punta del General fins al sender que puja cap a les Puntes del Marc i del Moliner, i que segueix per la Serra de la Llena fins la Punta del Curull. Tampoc sabia exactament com tornar a Ulldemolins sense fer la carretera.

Les (poques) ressenyes que pugen a la Punta del General diuen que no hi ha camí del tot definit, però el bosc deixa fer bé per on sembli. Com ja coneixia la meitat est (des del Collet de les Marradetes fins a la Punta Curull) d'una altra ocasió, volia veure si era possible recórrer tot el sector oest per la carena, imaginant que el bosc no em posaria impediments. En qualsevol cas, sabia que podia retirar-me en diversos punts si el bosc es tornava massa espés. Al final, confirmo el que deien la resta de ressenyes a la Punta del General i ho faig extensiu a tota la carena entre les Crestes del Blai i el sender que puja a la Punta del Moliner i que trobarem a mig recorregut: excepte en algun punt molt concret i curt, en tot moment podem avançar per on ens sembli dins del bosc ja que és prou obert i net.

Hi ha alguna grimpada per pujar a la Punta d'en Llor (nord) i per pujar a la Cota 905m, de la qual no surt nom al mapa ICC. Si algú en sap algun actualitzo el track. També una altra grimpada (waypoint), potser la més rebuscada, si ens volem enfilar a la Punta del Moliner directament. Si la rodegem per la base de la roca per la vessant nord, podem trobar un pas més senzill més endavant.

Un cop al Coll de les Marradetes, com la resta de la Serra ja la conec d'una altra ocasió, baixo a la carretera. L'opció més ràpida segurament seria fer els 6-7km de carretera que ens tornarien a Ulldemolins, però és la meva última opció. Vull mirar com puc enllaçar-ho més directe. Inicialment havia mirat sobre mapes del ICGC i vista satèl·lit la possibilitat de baixar cap al Mas del Bessó, i a un revolt abans d'aquest seguir la Pista de les Mines cap al Corral del Llurba i Collet Blanc. Però tinc temps, ganes d'aventura, i un porto track que fa parcialment el Riu de Prades des d'Ulldemolins. Més o menys la meitat del recorregut fins al Mas del Bessó, així que no sé qué em puc trobar a la primera meitat. Al final es pot fer més o menys bé. Haurem de creuar el riu diversos cops per evitar esbarzers i vegetació densa, buscant indicis de traça, però no arriba a ser mai agobiant. Suposo que dependrà molt de com de ple baixi el riu, i si de la vegetació segueix envaïnt els seus voltants. Jo em vaig trobar que el riu portava aigua, però de pedra en pedra buscant els passos es podia creuar quan calia. A meitat de recorregut la vegetació s'obre més, coincideix amb quan trobo el track que duia carregat, i ja no vaig anar marcant quan creuava el riu (encara caldrà fer-ho algun cop més, però ja més fàcil). La part final ja té un sender ben obert.

Agraeixo a l'usuari Josep Mª Dalmau les seves diverses rutes que té a wikiloc per la zona. En especial aquesta de la Finestra del Eixarts que vaig fer servir a la primera part, i aquesta del Riu de Prades que em va motivar a intentar recórrer el riu de Prades des del Mas del Bessó per tornar cap a Ulldemolins, en comptes de tornar per la pista de les Mines com havia pensat inicialment. He deixat el waypoint que m'havia marcat amb la pista de les Mines, per si no veia clar seguir el riu.

TEMPS TOTAL: 7h 30min

Corriol, una mica brut

Terreny Tartera

Pista

Pista de les mines, possible tornada fora del riu

Mas del Bessó

Creuar riu i vorejar per roques

Creuar riu

Creuar riu encara que sembli brut l'altre costat, s'obre

Molí del Pont

• Photo of Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau Jun 29, 2018

osukarusan, excepcional el treball que has fet ajuntant diverses rutes per fer-ne una de sencera, per treures el barret, em faig creus de com has superat aquests pasos dificils, com el del riu de Prades o la Serra la Llena.
    Moltes felicitats per aquestes gestes i molt agraït per les teves aportacions.
    Salut i cames!!!

• Photo of osukarusan

osukarusan Jun 30, 2018

Moltíssimes gràcies pel teu comentari, Josep Mª! Rebre comentaris així d'algú que té tantes rutes fetes per aquella zona i que imagino deus conéixer bé, fa molta il·lusió.
    Sóc conscient que bastants dels meus tracks no són aptes per a tots els públics (com alguna vegada ja m'han comentat), doncs solen tenir una mica d'aventura i de veure per on podrem obrir-nos camí, però és bo saber que hi ha gent a qui li agraden o fins i tot li serviran d'inspiració per seguir explorant. :)