Uploaded January 3, 2018

Recorded January 2018

2.5
5.1

near Sant Aniol de Finestres, Catalunya (España)

Deixem el nostre vehicle a la plana a sota del poble de Sant Aniol de Finestres i comencem a caminar en direcció al Llémena, travessem el pont i girem a l'esquerra. Seguim la pista paral·lela al Llémena, camí assenyalat amb marques grogues. Passem les cases de La Granada i La Faja fins que finalment deixem la pista que marxa cap a la dreta per continuar per un camí que s'enfila fort seguint el caire i després de passar per la Bauma dels Trabucaires i la Font de Socals, acaba en una pista. Girem a la dreta fins que al cap de poc trobem un trencant cap a l'esquerra. Deixem de moment les marques grogues i pugem cap a l'esquerra per aquesta pista arribant a uns camps. A la dreta i sempre per pista arribem a l'ermita de Sant Joan de les Medes, força deteriorada però menys que l'última vegada que hi havíem estat.
Reculem fins la pista que havíem deixat i continuem cap a l'esquerra altre cop amb les marques grogues com a guia. Passem pel davant d'una gran casa, La Plana, abandonada, i poc després arribem a una cruïlla que hem assenyalat com a "Matabous" a la ruta d'acord amb el mapa de l'Alpina. Les marques grogues van cap a l'esquerra i nosaltres girem a la dreta per una altre pista (no confondre amb la que també va cap a la dreta abans de travessar la riera), que ens pujarà passant pels llocs del Pont Trencat i l'Estret de Gibraltar, fins la Collada del Grau. Abans d'arribar-hi, a la nostra dreta, podrem veure les restes de l'antiga casa de El Grau.
Un cop a la Collada, hi trobem altre cop marques grogues. A la dreta i seguint les marques grogues, ens enfilarem per la Serra de Finestres arribant primer a un collet, "Collet de la Pedra". Fem una petita desviació cap a la dreta per anar fins el Faig Rodó i reculem altre cop fins el collet i seguint recte per pujar fins el Puigsallança, punt culminat de la Serra de Finestres.
Ara de baixada, passem pel Forat de l'Ovella, segons alguns comentaris que hem llegit la versió reduïda de la Brecha de Roland, després pel Collet de Finestres i finalment arribem al Santuari de Santa Maria de Finestres.
Des d'aquí, fem un puja i baixa al Castell de Finestres que, a l'igual que el Puigsallança, té unes vistes magnífiques en dies clars com avui.
Des del Santuari, només queda seguir les marques grogues que trobem per sota de l'església i que fa el camí del caire per baixar fins el Raspat, casa força malmesa a sota del Santuari. Després del Raspat, continuem el camí cap a Sant Aniol seguint les marques grogues anant a sortir a tocar del pont del Llémana. Travessem el pont i al cap de pocs metres retrobem el nostre vehicle.