Uploaded April 5, 2020

Recorded February 2020

1.1
2.2

near Orient, Baleares (España)

Volta alternativa per pujar a Sa Serra d'Alfàbia des d'Orient pel voltant del Penyal des Corbs i en direcció a Sa Penya de S'Anyell per anar a cercar una fesa coneguda com De Ca Na Ferrera que serveix de pas per arribar a la part superior de la serra d'Alfàbia; posteriorment farem el descens per l'anomenat Pas del Penyal des Corbs de dificultat alta pel motiu de fer-ho a la inversa del que sol ser habitual.
Anirem trobant elements etnològics encara presents a pesar de l'aïllament del lloc al llarg del recorregut, com ranxos de carboners conservats perfectament en llocs on ja les senyes dels camins que hi duien casi han desaparegut llevat a la part inicial on a pesar del llarg del temps els camins carreters encara es conserven bastant bé a pesar de la vegetació i algun esbaldrec existent.

Deixam carretera per l'esquerra
Ruins

Restes de construcció

Intersecció

Trobam la típica flexa d'en Pep Torrens que en marca la direcció a seguir

Entrada zona de ranxos

Trobarem restes d'un antic portell on encara queda sa mosa de pedra que feien servir per aguantar un portell de fusta, ja inexistent

Ranxo de carboner

Barraca de carboner

Intersecció

Trobam un ranxo de carboner, punt d'intersecció que agafam per la dreta per pujar cap el Penyal des Corbs, i de baixada pel Pas del mateix nom Hi ha un forn de pa, una barraca i un rotl.lo de sitja abans del punt de separació de camins

Information

Indicis d'una cova

Trobam restes d'estalactites a mena de fita, senyal inequívoca que per aquell redol deu haver l'existència d'alguna cova

Intersecció

Trobam un paret, i l'intersecció amb el camí que davalla cap a Son Vidal, passant pel costat del Bosc de Son Palou

Inici des pas

Trobam sa primera encletxa quens durà a sa fesa