Uploaded November 7, 2016

3.4
6.8

Viewed 1938 times, downloaded 143 times

near Orbaizta, Navarra (España)

Selva de Irati Navarra el 3 Novembre del 2016
La selva d'Irati ofereix als visitants diverses possibilitats de gaudir d'un entorn natural incomparable durant tot l'any; múltiples passejades i travessies per fer a peu o en BTT aptes per a totes les edats, ascensions muntanyenques per als més audaços o activitats per als amants dels esports d'hivern com les passejades amb raquetes o l'esquí de fons abalisat a Abodi.
Destaca la rica i variada oferta de 16 senders clarament abalisats. Els recorreguts han estat seleccionats perquè el visitant es sorprengui en cada racó davant la bellesa de l'entorn. Oferim una sèrie de senders abalisats en verd i blanc, amb panell informatiu a l'inic i amb un recorregut inferior a 10 quilòmetres, el que els fa aptes per a totes les edats. Visita a la nostra web els diferents recorreguts, comprova la detallada informació que s'ofereix i escull el que millor s'adeqüi a les teves condicions i interessos; cap et defraudarà. Te oferim la possibilitat de endinsar a la Selva de Irati des dels dos principals punts d'accés, Ochagavía i Orbaitzeta.
Nosaltres vàrem optar per fer el recorregut marcat com SL NA 53C que se uneix al 63A i fins les Cases de Irati i la cascada del Cubo, i a partir d’aquets punt seguim el SL 62A (GRt9) i tornada per GR12 fins embasament de Irabia.
Les rutes entén perfectament marcades, la tornada per GR12 es més intuïtiva desprès de pujar Errekabeltza s’arriba a un refugi forestal en mal estat, des d’aquet punt es pot pujar al Puig de Lizardoia, nosaltres no o vàrem fer, i vam seguir corriol a l’esquerra que passant per sota del puig surt a la pista, que ens portarà al embassament, en aquets punt podem optar per voral dret o esquerra, acabant en el aparcament de la pressa.
El GPS ens marca un total de 22 Km. i 965 metres de desnivell. I 7 hores total en moviment 5 hores 50 minuts.
Salut i bones caminades.

Traducción:

La selva de Irati ofrece a los visitantes diversas posibilidades de disfrutar de un entorno natural incomparable durante todo el año; múltiples paseos y travesías para hacer a pie o en BTT aptos para todas las edades, ascensiones montañosas para los más audaces o actividades para los amantes de los deportes de invierno como los paseos con raquetas o el esquí de fondo balizado en Abodi.
Destaca la rica y variada oferta de 16 senderos claramente balizados. Los recorridos han sido seleccionados para que el visitante se sorprenda en cada rincón ante la belleza del entorno. Ofrecemos una serie de senderos balizados en verde y blanco, con panel informativo al inicio y con un recorrido inferior a 10 kilómetros, lo que los hace aptos para todas las edades.
Nosotros optamos por hacer el recorrido marcado como SL NA 53C que se une al 63A y hasta las Casas de Irati y la cascada del Cubo, ya partir de estos punto seguimos el SL 62A (GRt9) y vuelta por GR12 hasta embalse de Irabia .
Las rutas estan perfectamente marcadas, la vuelta por GR12 es más intuitiva después de subir Errekabeltza llega a un refugio forestal en mal estado, desde este punto se puede subir al Puig de Lizardoia, nosotros no lo hicimos, y seguimos sendero a la izquierda que pasando por debajo del monte, sale a la pista, que nos llevará al embalse, en este punto podemos optar por el arcén derecho o izquierdo, terminando en el aparcamiento de la presa.
El GPS nos marca un total de 22 Km. y 965 metros de desnivel. Y 7 horas total en movimiento 5 horas 50 minutos.
Salud y buenas caminatas.