Moving time  one hour 56 minutes

Recorded February 2020

1.1
2.1

near Sella, Valencia (España)

Vertrek: Sella ligt langs de CV 770 van La Villa Jojosa naar Benasau, heeft ruime parkings vlak bij het kerkhof.
Coördinaten: 38° 36' 33'' N 0° 16' 8'' W
De wandeling volgt voor een groot stuk de locale wandelweg Rutta de l'Aigua, wit groen gemerkt als de SL-CV 112. We komen ook enkele stukken van de GR-330 tegen met zijn typische wit/rode markering.
De wandeling is kort maar zeer gevarieerd met stukken langs de rivier, waar we een paar mooie bruggetjes tegenkomen, wat watervallen en vooral een indrukwekkende watermolen met eigen reservoir.
Op het einde doen we een klimmetje langs de kruisweg naar de Ermita de Santa Barbara prachtige zichten op weidse omgeving met Aitana en Puig Campana als meest opvallende bergen.
Parking

Parking Sella

Parking net buiten Sella, met infopaneel van 3 verschillende locale wandelingen.
Intersection

Wit / Geel volgen

Voorbij het kerkhof volgen we de Wit / Gele streepjes.
fountain

Sacred architecture

Ermita de Santa Barbara

• Janine Masseau Mar 6, 2020

Superbe petite balade facile et agréable paysage très sympa

• Photo of baudouin.branders

baudouin.branders Mar 6, 2020

Merci pour cette très belle balade dans un coin que je ne vonnaissais pas. Je suis à la recherche de rando de ce genre +/_ 6 km pas trop dures pour les gens du coin (Moraira)
    La connexion internet pas très précise compliquait un peu le suivi de ta rando mais j'avais imprimé les cartes avant, heureusement.