Uploaded July 21, 2014

Recorded July 2014

3.3
6.7

near Santa Cristina d'Aro, Catalunya (España)

Zona: Litoral Nord / Massís de les Cadiretes.
Comarca: Baix Empordà.
Data de realització: Març 2014.

Desnivell positiu (i negatiu) a superar: 821m.

En resum: Pujada al Montclar (401m) i al Puig Gros (325m) des de Santa Maria de Solius. La ruta passa també pel Puig de les Cols (417m) i per Pedralta.

El Montclar i el Puig Gros es troben inclosos al repte dels 100 Cims de la FEEC.

Inici: Sortida a l'aparcament asfaltat del Golf Costa Brava de Santa Maria de Solius (Santa Cristina d'Aro). A la zona hi ha més aparcaments més amples i amb menys vehicles.

Terreny: Recorregut en majoria per pista forestal en bon estat. Algun corriol i dos trams d'asfalt, el d'inici (i final) i el que travessa la urbanització de La Casa Nova.

Dificultat [Fàcil]: Cap dificultat a destacar en aquesta ruta per camins còmodes. S'ha de supera una petita grimpadeta per arribar al cim del Montclar, sense dificultat.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA:

Pujada constant fins al Montclar, on hi ha una bandera i un pessebre.

Baixada fins al Coll de Ceps i pujada al Puig de les Cols passant pel Coll de Sant Baldiri.

Des del Puig de les Cols, baixada fins al Coll de la Creu d'en Barraquer per continuar baixant fins al Coll d'en Romaguer i, més tard, al Collet de la Mare de Déu, on comença la pujada al Puig Gros.

Un cop al cim, baixada fins a la urbanització La Casa Nova, on comença la pujada fins a Pedralta (1,2km aproximadament de carretera asfaltada a l'hora de creuar la urbanització).

Un cop a Pedralta, només queda la baixada fins a Santa Maria de Solius (4km aproximadament fins a l'aparcament).
Coll que es troba baixant del Puig de les Cols, direcció al Puig Gros. Hi ha diverses indicacions.
Coll que es troba a peus del cim del Montclar.
Santuari de la parròquia de Solius.
El Puig de Sant Baldiri és una muntanya de 401,5 metres que es troba en ple Massís de l'Ardenya al municipi de Santa Cristina d'Aro, a la comarca del Baix Empordà. A prop del cim hi trobem el Santuari de Sant Baldiri, S del terme, dins la parròquia de Solius.
Coll que es troba direcció al Puig Gros. A peus del Puig de Sant Baldiri.
El Puig de les Cols o Puig de Cols és una muntanya de 416,8 metres situada entre els municipis de Santa Cristina d'Aro i Sant Feliu de Guíxols (d'on n'és el punt més alt), a la comarca del Baix Empordà. Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic (referència 308107001).
Coll que es troba a peus del Puig Badat, a tocar del Puig Gros.
El Puig Badat és una muntanya de 317 metres que es troba en ple Massís de l'Ardenya al municipi de Santa Cristina d'Aro, a la comarca del Baix Empordà.
Collet que es troba a peus del cim del Puig Gros. Hi ha diverses indicacions.
El Puig d'en Jofre és una muntanya de 299 metres que es troba al municipi de Santa Cristina d'Aro, a la comarca del Baix Empordà.
És la pedra basculant més gran d'Europa. Al seu costat hi ha una petita ermita dedicada a l'Assumpció de Maria. Se situa entre els termes municipals de Santa Cristina d'Aro i Sant Feliu.
Aparcament asfaltat proper al Golf Costa Brava de Santa Maria de Solius (Santa Cristina d'Aro). A la zona hi ha més aparcaments més amples i amb menys vehicles.
Aparcament asfaltat del Golf Costa Brava de Santa Maria de Solius (Santa Cristina d'Aro). A la zona hi ha més aparcaments més amples i amb menys vehicles.
Mirador a la zona de Pedralta.
El Puig Gros és una muntanya de 128 metres que es troba al municipi de Tossa de Mar, a la comarca de la Selva.
El Montclar és una muntanya de 401 metres que es troba al municipi de Santa Cristina d'Aro, a la comarca del Baix Empordà.