Uploaded April 20, 2018

Recorded April 2018

2.7
5.5

near Santa Maria de Palautordera, Catalunya (España)

Sortim de Santa Maria de Palautordera pel Carrer Major i el Passeig del Remei fins arribar a l’ermita del Remei. Agafem el camí de Sant Antoni de Vilamajor, passem per la urbanització de Can Barceló i continuem pel camí de Sant Antoni passant per les urbanitzacions de Vallserena, Can Vila i Can Ram. D’aquí baixem cap a l’església de Sant Joan Sanata. La tornada la fem pujant pel Torrent dels Abaus fins arribar al Pla de Bruguers i des d’aquí entrem a Santa Maria de Palautordera passant pel l’Arboretum, un parc que recull una mostra de les 80 espècies d’arbres que hi ha pel massís del Montseny.
Building of interest

Plaça de la Vila

Espai obert al segle XIX com a Plaça Nova. Important tant pel mercat dels dissabtes com pels edificis que l’envolten. L’edifici de l’Ajuntament del 1929 és de l’arquitecte municipal Josep Domènech i Mansana. És d’estil modernista, les obertures estan realitzades amb simetria, creant un efecte de regularitat en tot l’edifici. Va ser rehabilitat conservant solament les façanes i inaugurat de nou al setembre de 2012.

Plaça Major

Carrer Major

Passeig del Remei

Parc Pau Casals

Ermita del Remei

El seu origen cal cercar-lo al principi del segle XVI, quan es construí una església dedicada a Sant Sebastià. Aquesta capella encara es conserva però està a l'altra cantó de carretera. Entre els anys 1792 i 1800 es va construir un nou santuari, l'actual. S'abandonà la primitiva en la qual s'havia establert la confraria de Nostra Senyora del Remei a finals del segle XVI.

Can Vila

Pla de Bruguers

Tree

603 Cedre de Can Buxeda

La Torre Buxeda va ser construïda a inicis de segles passat per uns joiers de Barcelona. Es tracta d’una torre d’estiueig que segueix la tipologia de casa jardí d’inici del segle XX. Des del mur de la Torre Buxeda, es pot observar els immensos Cedres de l’Himàlaia a la part lateral de la casa.

Arboretum

L’Arborètum recull una mostra de les 80 espècies llenyoses que s’escampen pel massís del Montseny i que són una bona representació de les que hi ha a Europa, tant a la part baixa de la mediterrània com a la Centreeuropea o als països nòrdics.

606 Parc del Reguissol

Església de Santa Maria

L’església es va acabar el 1563 com a reforma d’una antiga església. És un edifici d’estil gòtic tardà, l’Estructura de la planta és d’una sola nau amb sis capelles, tres a cada costat, un presbiteri, i el cor. El Campanar és una reutilització de l’antiga torre del palau del segle XIII que té planta rodona i va ser realitzada amb còdols. A la qual se li afegeixen dos pisos superiors, amb un acabat hexagonal de carreus. Té un coronament piramidal amb merlets esglaonats.